Πάνε στο εξωτερικό… 8 από τα 10 ευρώ που ξοδεύονται για τη διαφήμιση πηγαίνουν στο εξωτερικό! Οι πλατφόρμες εξακολουθούν να λειτουργούν κατά το δοκούν, αφού δεν υπάρχει ρυθμιστικό πλαίσιο στον συγκεκριμένο τομέα. Οι απώλειες για τον κλάδο των ΜΜΕ διευρύνονται καθώς τα ψηφιακά Μέσα κερδίζουν έδαφος, αναγνώστες και έσοδα, χωρίς αυτά να φορολογούνται στην Ελλάδα και να αποδίδονται φόροι και εισφορές.
Ο πρόσφατος ν. 4779/2021 που ψήφισε η Βουλή επιστρέφει στο καθεστώς του 1995, μιλώντας εξαντλητικά για τις επιστροφές (9,9%) και τη ρύθμιση των συναλλαγών μεταξύ ΜΜΕ, διαφημιζόμενων και διαφημιστών. Με το κύριο κομμάτι των συναλλαγών να εντοπίζεται στην ψηφιακή διαφήμιση, ο κλάδος της τηλεόρασης εξακολουθεί να ταλαιπωρείται από αναχρονιστικές διατάξεις, όταν οι πολυεθνικοί ανταγωνιστές κάνουν ό,τι θέλουν, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε καμιά κυβέρνηση.
Στη Μεγάλη Βρετανία το ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού από τις υπηρεσίες streaming σε βάρος των επίγειων σταθμών ήταν αντικείμενο έρευνας της κυβέρνησης, που κατέληξε πως θα πρέπει να αναθεωρηθεί το πλαίσιο λειτουργίας των εθνικών σταθμών της χώρας.