Συγκρατημένα ευχαριστημένη η Κομισιόν για τα μέτρα ενάντια στην παραπληροφόρηση, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα τις πρώτες ετήσιες εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των διεθνών πολυεθνικών ενημέρωσης (Facebook, Google, Microsoft, Mozilla, Twitter) και επτά ακόμη ευρωπαϊκών επαγγελματικών ενώσεων, στο πλαίσιο του κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε πως οι ενέργειες που υιοθετήθηκαν τον περασμένο χρόνο συνέβαλαν στον περιορισμό των μεθόδων παραπληροφόρησης. Ωστόσο επισημάνθηκε ότι και οι ευρωεκλογές του Μαΐου του 2019 διεξήχθησαν με διασπορά παραπληροφόρησης. Αναγνωρίζει πως τα μέτρα που έλαβαν οι πλατφόρμες διακίνησης ειδησεογραφίας εξασφαλίζουν μεγαλύτερη διαφάνεια στις πολιτικές και τις θεματικές διαφημίσεις, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει αυτοματοποιημένη προπαγάνδα και παραπληροφόρηση σε ευρεία κλίμακα. Ζήτησε να γίνουν περισσότερες προσπάθειες σε όλους τους τομείς του κώδικα δεοντολογίας, ενώ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της, γιατί δεν υπέγραψαν τον κώδικα δεοντολογίας και οι πολυεθνικές της διαφήμισης. Στα επόμενα βήματα παρεμβάσεων της Κομισιόν είναι η συλλογή στοιχείων από τις ευρωπαϊκές αρχές οπτικοακουστικών Μέσων για την παραπληροφόρηση, αξιολόγηση των δράσεων από ανεξάρτητη εταιρεία και από σύμβουλο της ΕΕ.