Κάθε υπουργός και μία διαφημιστική λίστα για την προβολή της πολιτικής δραστηριότητάς του στα media. Η έγκριση ενός ακόμη κονδυλίου ύψους 7.440.000 ευρώ για το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Κώστα Σκρέκα, που αφορά τη διαφήμιση των νέων μέτρων ενεργειακής πολιτικής, ανεβάζει τη δαπάνη κρατικών κονδυλίων προς τα ΜΜΕ σε ποσό άνω των 19 εκατ. ευρώ. Το συνολικό κονδύλι μόνο για το υπουργείο Περιβάλλοντος το 2022 έχει φτάσει σχεδόν τα 9 εκατ. ευρώ.
Το περασμένο διάστημα εγκρίθηκαν προγράμματα του υπουργείου Εργασίας (5,3 εκατ. ευρώ), του υπουργείου Εσωτερικών (2,5 εκατ. ευρώ), του υπουργείου Οικονομικών (1,8 εκατ. ευρώ) και του υπουργείου Εξωτερικών (1,2 εκατ. ευρώ).
Η προβολή του κυβερνητικού έργου μέσω της διανομής κρατικών επικοινωνιακών κονδυλίων έχει αντικαταστήσει πλέον το ρεπορτάζ σε όλα τα ΜΜΕ. Το μείζον ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν οι νέες κρατικές επιδοτήσεις προς τα ΜΜΕ, τα 20 εκατ. ευρώ που ενέκρινε έως τον Δεκέμβριο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και τα διαφημιστικά κονδύλια, όπως η νέα «λίστα Σκρέκα», θα διανεμηθούν με τον νέο νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ για τα Μητρώα Έντυπου και Ηλεκτρονικού Τύπου.
«Επιτροπή λογοκρισίας»!
Στο νομοσχέδιο του Γιάννη Οικονόμου προβλέπεται η σύσταση επιτροπής δεοντολογίας, η οποία θα έχει τη δυνατότητα να κόβει ΜΜΕ από τη διανομή των επιδοτήσεων ανάλογα με το περιεχόμενό τους. Για τον τρόπο λειτουργίας της επιτροπής αυτής, που θα δρα «λογοκριτικά» για τον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, έχει συμφωνήσει και η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ,με αιτιολογία πως δεν πρέπει να υπάρχει ασυδοσία στον Τύπο.
Εμφανίζεται, δηλαδή, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που καταγγέλλει τις λίστες κρατικής διαφήμισης, να μετέχει σε «επιτροπές λογοκρισίας» που θα ελέγχουν το περιεχόμενο των ειδήσεων και των ρεπορτάζ!