• Εφημερίδα Παρόν – paron.gr
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

Ψήφισμα: “Τι παίρνεις αν συγχωνεύσεις έναν ελέφαντα, ένα καρπούζι και μία ομπρέλα;”

10/11/2023

Κοινή ανακοίνωση Σωματείων, Φορέων και Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης

Εδώ κι έναν χρόνο περίπου, καλλιεργείται στον χώρο μας η επικείμενη συγχώνευση του Εθνικού Κέντρου Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ), σε νέο,ενιαίο φορέα, με κοινό Διοικητικό Συμβούλιο. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, κυκλοφορεί άτυπα κι ένα προσχέδιο νόμου . Η συγχώνευση οργανισμών με τόσο διαφορετικό ρόλο στην καλλιτεχνική παραγωγή, είναι ακατανόητη και πρωτοφανής για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα, εγείροντας αμφιβολίες για τη νομιμότητα και τη λειτουργικότητα αυτού του καινοφανούς υπερ-φορέα .

Το ΕΚΚ ένας είναι παραγωγικός οργανισμός, που εισπράττει έσοδα από τις ταινίες που χρηματοδοτεί, με σκοπό την προώθηση και την προστασία της ελληνικής κινηματογραφικής τέχνης.

Ο ΟΠΙ είναι ένας εποπτικός οργανισμός, αρμοδιότητά του είναι η επεξεργασία νομοθετικών προτάσεων για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και ο έλεγχος των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων όλων των κατηγοριών πνευματικών δικαιούχων, μεταξύ των οποίων και των παραγωγών. Πώς μπορεί να λειτουργήσει υπό το ίδιο διοικητικό συμβούλιο, ένας παραγωγικός κι ένας εποπτικός οργανισμός;

Ταυτόχρονα, οι Οργανισμοί Συλλογικης διαχείρησης, θα χρηματοδοτούν τον νέο φορέα, με το 1% των εσόδων τους (το ποσοστό μπορεί να αυξάνεται κατά βούληση), ο νέος φορέας δηλ. θα συντηρείται κι από χρήματα που ανήκουν στους δημιουργούς και τους καλλιτέχνες (σκηνοθετες, σεναριογράφους, τεχνικούς, ηθοποιούς, μουσικούς, εικαστικούς, ερμηνευτές κ.α.).

Το ΕΚΟΜΕ απ’ την άλλη, είναι ένα επενδυτικό εργαλείο πού αντιμετωπίζει τον κινηματογράφο και κάθε οπτικοακουστικό έργο, ως επενδυτικό κίνητρο με στόχο την προσέλκυση ελληνικών και ξένων κεφαλαίων, αξιολογώντας μόνο την οικονομική βιωσιμότητα της πρότασης. Τα ποσά που πρέπει να διαθέτει, είναι ιλιγγιώδη σε σχέση με τα χρήματα που δίνονται για την παραγωγή μέσω του ΕΚΚ. Στο νομοσχέδιο είναι ασαφές από ποια πηγή θα έχει εγγυημένη και σταθερή ροή κεφαλαίων, ενώ είναι κοινό μυστικό, ότι τα χρέη που έχει ήδη δημιουργήσει, ξεπερνούν τα 140 εκατομμύρια. Όσο δεν εισρέουν αυτά τα ποσά στον οργανισμό, δημιουργείται μια εύλογη ανησυχία για τη μεγάλη “προίκα” του ΟΠΙ, “αδιάθετα” των δικαιωμάτων που προερχεται απο τα δικαιωματα καλλιτεχνων .

Η δημιουργία οπτικοακουστικού αποθετηρίου είναι μια εύηχη πρωτοβουλία, ένα κολοσσιαίο έργο, για το οποίο όμως δεν έχουν προβλεφθεί ούτε τα έξοδα δημιουργίας, ούτε τα έξοδα συντήρησης, ούτε ποια θα είναι η σχέση του με άλλους αρμόδιους φορείς πχ. την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Η λειτουργία του ΕΚΚ, τίθεται σε κίνδυνο, αφού δεν διασφαλίζεται η σταθερή και ανεξάρτητη χρηματοδότηση του . Ο σαφής ρόλος του ΕΚΚ, για την προστασία και ανάπτυξη της Ελληνικής Κινηματογραφικής Τέχνης, πνίγεται μέσα σε έναν θολό νομικό βερμπαλισμό και γενικότητες για « οπτικοακουστικό, δημιουργικό και πολιτιστικό τομέα».

Ο έλεγχος που επιδιώκει να ασκήσει ο νέος φορέας, δεν περιορίζεται στον Οπτικοακουστικό τομέα, αφού γίνεται λόγος για τον «πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα ευρύτερα» εμπλέκοντας «την κινηματογραφική παιδεία μέσω σεμιναρίων, εκπαιδευτικών πλαισίων του επιπέδου 5 , της πολιτιστικής διπλωματίας» και τη «βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας», αγγίζοντας δηλ. τις εργασιακές σχέσεις, αλλά και τη θέση, το δημιουργικό ρόλο των καλλιτεχνικών συντελεστών.

Και η πιο καλοπροαίρετη ανάγνωση του νόμου, δύσκολα βρίσκει θετικά σημεία στην επιχειρούμενη συγχώνευση. Αν η κυβέρνηση επιθυμούσε πραγματικά να προχωρήσει στις αναγκαίες βελτιώσεις λειτουργίας των τριών θεσμών, όφειλε να συνομιλήσει με τους ίδιους τους δημιουργούς και τους εργαζόμενους του οπτικοακουστικού χώρου, με τα σωματεία, τους φορείς και τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης. Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι κάθε νόμος που σχεδιάζεται επί χάρτου από γραφειοκρατικές μειοψηφίες, επηρεάζει τις ζωές μας και την ποιότητα του εγχώριου πολιτιστικού έργου, και δεν μπορεί να μας έρχεται στα μουλωχτά, με συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερομένων.

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ

  • Ένωση Σκηνοθετών Δημιουργών – (Ε.Σ.Δ)

  • Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος – (Ε.Ε.Τ.Ε)

  • Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών- (Σ.Ε.Η)

  • ΑΠΟΛΛΩΝ – οργανισμός συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων των Ελλήνων Μουσικών

  • Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών τους (ΟΣΔΕΕΤΕ)

  • ΕΡΜΕΙΑΣ – Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Δικαιωμάτων Παραγωγών Κινηματογραφικών Έργων

  • Ένωση Ελλήνων Μεταγλωττιστών – (ΕΝ.Ε.Μ )

  • Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου & Κινηματογράφου

Share this:

  • Email
  • Facebook
  • Twitter

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: Ανακοινώσεις, Τηλεόραση Tagged With: ΕΚΟΜΕ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ΟΠΙ

Αιχμές

ΑΙΧΜΕΣ: Από το “ZARI” στην “Αστερομάτα”

Το τραγούδι  Αστερομάτα με ερμηνεύτρια την Klavdia αγωνίζεται απόψε στον Τελικό της Eurovision. Η ΕΡΤ την τελευταία διετία, έχοντας εργαστεί σκληρά  και με διαφορετικές διοικήσεις, πέτυχε  να δώσει ελληνικό στίγμα στον μουσικό διαγωνισμό Με διαφορετικά τραγούδια και ερμηνεύτριες που αντικατοπτρίζουν και διαφορετικές οπτικές στην αντίληψη των πραγμάτων. Πολύχρωμη η Μαρίνα Σάττι  και χαμογελαστή, σε μαύρο […]

RSS Διαβάστε τώρα στο paron.gr

  • Στις έντυπες “Τυπολογίες”: Οι αλλαγές σε Open και Alpha
  • Eurovision 2025: Στην κορυφή η Αυστρία στην 6η θέση η Ελλάδα!
  • Θρυλικό νταμπλ στα 100 χρόνια του ο Ολυμπιακός
  • EUROVISION: Live streaming ΤΕΛΙΚΟΣ στο ERTFLIX
  • ΟΦΗ – Ολυμπιακός: Live streaming – ΤΕΛΙΚΟΣ ΚΥΠΕΛΛΟΥ
  • VIΠ Καλά Γεράματα – Επεισόδιο 29: «Το τεστ DNA» Χαμός με την… καταγωγή/εθνικότητα των φιλοξενούμενων
  • ΑΘΩΟΤΗΤΑ
  • ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: «Η Κνωσός είναι το ζωντανό αποτύπωμα ενός παγκόσμιου πολιτισμού. Δε θα επιτρέψουμε να καταρρεύσει – κυριολεκτικά και μεταφορικά – στα χέρια σας»
  • Μεγάλο βάρος τα ληξιπρόθεσμα χρέη του Δημοσίου προς ιδιώτες
  • 81ος τελικός του Κυπέλλου Ελλάδας: Θέλει το νταμπλ ο Ολυμπιακός και την κούπα ο ΟΦΗ…

Το Παρον της κυριακης

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβαστε και τα παρακατω

  • ΑΙΧΜΕΣ: Από το "ZARI" στην "Αστερομάτα"
  • Στις έντυπες "Τυπολογίες": Οι αλλαγές σε Open και Alpha
  • Νέες σειρές στον Alpha
  • Μεγάλη Αστυνομική επιχείρηση στην Ήπειρο για συνδρομητική πειρατεία στην TV -Έρχονται τα πρώτα βαριά πρόστιμα σε εκατοντάδες τελικούς χρήστες και επιχειρήσεις
  • Διαβάστε στο «ΠΑΡΟΝ»: Χωρίς συμμάχους η Ελλάδα απέναντι στην Τουρκία
  • Και η Nova στη νέα πλατφόρμα;
  • Στην κορυφή της Eurovision η Αυστρία , 6η η Ελλάδα!
  • Διαφήμιση της ΕΡΤ στα Μέσα Μεταφοράς
  • «Ολυμπιακός ο Θρύλος» στο MEGA
  • «Καλά θα πάει και αυτό» και «Μεγάλη Χίμαιρα» στην ΕΡΤ

Οδηγίες προστασίας σε περίπτωση σεισμού

Tags

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Follow me on Twitter

My Tweets
....

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ:

"ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΚΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"
ΕΔΡΑ: ΕΘΝ.ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ 253, ΠΑΛΛΗΝΗ,
Τ.Κ.: 15351
ΑΦΜ: 997883048
ΔΟΥ ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΗΛ.: 210 66.65.669
EMAIL: info-rheme@paron.gr

ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΚΟΥΡΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ / ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"

Συμμόρφωση με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 Πολιτική Απορρήτου

Μ.Η.Τ. 232455Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232455

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

ΤΗΛ.: 210 66.65.669

email typologies@paron.gr
fax +30-210-66.65.812

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες
© Εφημερίδα Παρόν 2017