• Εφημερίδα Παρόν – paron.gr
  • Τυπολογίες @ Facebook
  • Τυπολογίες @ Twitter
  • ΤΟ ΠΑΡΟΝ @ FACEBOOK

Τυπολογίες - όλα γύρω από τα media

  • Τηλεόραση
  • Εφημερίδες
  • Ραδιόφωνο
  • Internet
  • Μετρήσεις
  • ΑΙΧΜΕΣ
  • ΣΕΙΡΕΣ
  • Streaming

Στην ανεργία οι ηθοποιοί που έλεγαν «όχι» στις “σεξουαλικές χάρες”

15/02/2021

Πώς λειτουργούσε το «κονκλάβιο» των ισχυρών του θεάτρου

 

Το τσουνάμι από τις καταγγελίες για βιασμούς και σεξουαλική παρενόχληση σε βάρος ηθοποιών, ανδρών και γυναικών, αλλά και δημοσιογράφων απειλεί να σαρώσει τα ΜΜΕ. Η προσβλητική, απαξιωτική συμπεριφορά ορισμένων εκ των δήθεν κορυφαίων παραγόντων του ελληνικού θεάματος, ηθοποιών, σκηνοθετών και σεναριογράφων, διεπλάκη με ανάρμοστες σεξουαλικές απαιτήσεις σε βάρος νεότερων ανθρώπων, που πάλευαν για να ζήσουν από την εργασία τους στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

Υπάρχει η περίπτωση δύο δημιουργών που απαιτούσαν από τους νέους ηθοποιούς να αποδεχθούν τη συνεύρεσή μαζί τους για να πάρουν έναν ρόλο. Η αρνητική απάντηση στις ορέξεις των «κλειδοκρατόρων» των σειρών σήμαινε και την απομάκρυνση των ανθρώπων από τον χώρο. Αν δεν δέχονταν τη σεξουαλική υποταγή τους, έμεναν άνεργοι, ενώ όσοι αποδέχονταν την ανήθικη πρόταση αποκτούσαν ρόλους και προοπτικές.

Ένα «κονκλάβιο» των ισχυρών του θεάτρου και της τηλεόρασης, που λειτουργούσε και συζητούσε ανοικτά για τις περιπτώσεις των ηθοποιών που δεν υπέκυπταν και αποφάσιζαν τον αποκλεισμό τους από τις παραγωγές. Τα μέλη του, καθώς ήταν δημοφιλή πρόσωπα στο κοινό, μπορούσαν και διαπραγματεύονταν απευθείας είτε με τους παραγωγούς των τηλεοπτικών προγραμμάτων είτε με τους διευθυντές προγράμματος των τηλεοπτικών σταθμών και όριζαν ποιοι ηθοποιοί θα έπαιρναν τους ρόλους. Με τον τρόπο αυτό αποκλείονταν όσοι και όσες έλεγαν «όχι».

Επίσης,  για όσους δεν αποδέχονταν να μετατραπούν σε «ερωμένες» και «εραστές» προβλέπονταν «καψόνια»  πριν από τον αποκλεισμό τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση θιασάρχη-δημοφιλέστατου τηλεοπτικού προσώπου, που χτυπούσε στο πάτωμα της σκηνής το κεφάλι ενός νέου ηθοποιού, μέχρι να ματώσει, την ίδια ώρα που οι υπόλοιποι ηθοποιοί χασκογελούσαν, απολαμβάνοντας το θέαμα. Μια άλλη επιλογή ήταν ο διασυρμός των νέων με το επαναλαμβανόμενο γύρισμα κάθε σκηνής. Όταν οι νέοι εξαντλούνταν και έχαναν τον έλεγχο, οι παλιοί, που συγκροτούσαν το «κονκλάβιο», ενέκριναν τη σκηνή με στόχο τον διασυρμό των «ανεπιθύμητων», έτσι ώστε να αποδοκιμάζονται από το κοινό και τους διευθυντές προγράμματος των καναλιών.

Το «κονκλάβιο» εξασφάλιζε για λογαριασμό του υψηλότατες αποδοχές από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τους θεατρικούς επιχειρηματίες, ενώ με την εξασφάλιση των επιδοτήσεων του ν. 4487/2017 επανήλθαν οι σειρές στις οθόνες και εδραιώθηκε το καθεστώς.

Μάλιστα υπάρχει πίεση από το εν λόγω σύστημα προκειμένου να περιοριστούν οι καταγγελίες και ο έλεγχος να σταματήσει στα ονόματα των ηθοποιών και των σκηνοθετών που έχουν ήδη δημοσιευθεί.

Ορισμένοι, δε, που συνιστούσαν το υπό διάλυση «κονκλάβιο», για να στρέψουν το ενδιαφέρον αλλού, έχουν βγει… επιθετικά και καταγγέλλουν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον χώρο, έτσι ώστε στα μάτια της κοινής γνώμης να μη συνυπολογίζονται μαζί με εκείνους που έχουν ήδη καεί.

 

  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window) LinkedIn

Άλλα ενδιαφέροντα θέματα

Comments

Filed Under: HOME-RIGHT, Τηλεόραση Tagged With: δημιουργοί, ηθοποιοί, καταγγελίες, σεξουαλική παρενόχληση

Το Παρον της κυριακης

Αιχμές

ΑΙΧΜΕΣ: Τι συμβαίνει στο “ελληνικό Χόλιγουντ”;

Γιατί καθυστερούν φέτος οι σειρές;  Για δύο λόγους που συνδέονται μέσω του ΕΚΟΜΕ και της συνέχεια τους του ΕΚΚΟΜΕΔ Μετά την αλλαγή της νομοθεσίας ο ΕΚΟΜΕ μετατράπηκε σε εργαλεία κρατικών ενισχύσεων ελληνικών σειρών  και …reality και κάποια στιγμή οι υποσχέσεις για χρηματοδότηση σήκωσαν στον αέρα το ταμείο. Τώρα οι σταθμοί είναι απολύτως διστακτικοί και αν […]

RSS Διαβάστε τώρα στο paron.gr

  • Η G7 υποστηρίζει το «δικαίωμα» του Ισραήλ να «αμύνεται», χαρακτηρίζει το Ιράν πηγή «αστάθειας»
  • Φέτος θα… τσουρουφλιστούμε. από την ακρίβεια περισσότερο από άλλες χρονιές
  • Στο σκαμνί για τις επιδοτήσεις
  • Διαφθορά και στη Δικαιοσύνη; Αυτό μας έλειπε…
  • Μαζί ΑΝΤ1+ και DAZN!
  • MAD VMA 2025: «σάρωσαν» οι καλλιτέχνες και τα τραγούδια της Panik
  • Mad VMA 2025 από τη ΔΕΗ… στιγμές, Backstage Village Festival
  • Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός Τουρκίας: “Επιχειρεί να σφετεριστεί περιοχές ελληνικής δικαιοδοσίας” απαντά η Ελλάδα
  • Live: Μπόκα Τζούνιορς – Μπενφίκα, FIFA CLUB WORLD CUP 2025 (ΑΝΤ1)
  • Disco queen mode: ON – Η Ελένη Φουρέιρα σε ένα act που ξεχώρισε στα Mad VMA 2025 από τη ΔΕΗ

Σημερινα Εξωφυλλα


ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβαστε και τα παρακατω

  • Καθυστερήσεις για «Το σόι μου»
  • Μαζί ΑΝΤ1+ και DAZN!
  • Ενισχύεται το ΕΡΤ News από Σεπτέμβριο
  • Ανανεώνεται το www.skai.gr
  • Και επίσημα η United Media Sarl αποκτά ποσοστό 50% στον Alpha TV
  • ΑΙΧΜΕΣ: Τι συμβαίνει στο "ελληνικό Χόλιγουντ";
  • Π. Μαρινάκης: Σχεδιάζουμε να δώσουμε άδειες σε TV και ραδιόφωνο
  • Αρχίζει το FIFA Club World Cup 2025 στον ΑΝΤ1
  • Open …ΠΑΟΚ!
  • Εκτός μάνατζμεντ της United Group ο ιδρυτής Ντράγκαν Σόλακ!

Οδηγίες προστασίας σε περίπτωση σεισμού

Tags

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες

Follow me on Twitter

My Tweets

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook

ΕΠΩΝΥΜΙΑ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ:

"ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΚΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"
ΕΔΡΑ: ΕΘΝ.ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ 253, ΠΑΛΛΗΝΗ,
Τ.Κ.: 15351
ΑΦΜ: 997883048
ΔΟΥ ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΗΛ.: 210 66.65.669
EMAIL: info-rheme@paron.gr

ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΚΟΥΡΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ / ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN: "Ρ.Η.Ε.Μ.Ε ΑΕ"

Συμμόρφωση με τη σύσταση (ΕΕ) 2018/334 Πολιτική Απορρήτου

Μ.Η.Τ. 232455Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ. 232455

Πως να επικοινωνησετε μαζι μας

Στην ηλεκτρονική μας έκδοση οι αναγνώστες μας μπορούν παράλληλα να επικοινωνούν μαζί μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, προκειμένου να εκφράζουν τις απόψεις και τις παρατηρήσεις τους, που μας είναι απαραίτητες, και επίσης να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, απαντώντας σε κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν τη χώρα μας και τον Ελληνισμό γενικότερα.

ΤΗΛ.: 210 66.65.669

email typologies@paron.gr
fax +30-210-66.65.812

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

"Ελευθεροτυπία" Alpha ANT1 Cosmote TV Digea ERTFLIX Forthnet Mega NETFLIX Nielsen Nova novasports Open Real FM Star «Καθημερινή» «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» ΑΙΧΜΕΣ ΑΝΤ1 ΑΠΕ Αλέξης Τσίπρας ΔΟΛ ΕΔΟΕΑΠ ΕΕΤΤ ΕΙΤΗΣΕΕ ΕΡΤ ΕΡΤ1 ΕΡΤ2 ΕΡΤ3 ΕΣΗΕΑ ΕΣΡ ΕΤΕΡ Μακεδονία TV ΝΔ ΝΕΡΙΤ Νίκος Παππάς ΟΠΑΠ ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΟΕΣΥ ΠΟΣΠΕΡΤ ΣΚΑΪ ΣΥΡΙΖΑ Τηλεθέαση Τράπεζα Πειραιώς τηλεοπτικές άδειες
Copyright © Εφημερίδα Παρόν 2017 - 2025