Σε αδιέξοδο βρίσκεται ο ΕΔΟΕΑΠ. Οι περισσότερες εργοδοτικές οργανώσεις (EIHEA, ΕΙΙΡΑ, ΕΝΕΔ), πλην της ΕΙΤΗΣΕΕ, έχουν στραφεί, με προσφυγή τους στο ΣτΕ, εναντίον της ρύθμισης που επιβάλει εισφορά 2% σε κάθε επιχείρηση ΜΜΕ, ζητώντας την προσωρινή αναστολή του μέτρου που προβλέπεται στο άρθρο 24 του ν. 4498/ 2017. Οι Ενώσεις και οι ομοσπονδίες, με εξαίρεση την ΠΟΣΠΕΡΤ, στρέφονται εναντίον των φορέων που έχουν καταθέσει την προσφυγή, ενώ, όπως αποκάλυψε η στήλη, και η Forthnet ετοιμάζεται να ζητήσει την ακύρωση της διάταξης.
Είναι επίσης ενδιαφέρον πως στην ανακοίνωσή τους οι Ενώσεις και οι ομοσπονδίες αναφέρονται μόνο στον εκδοτικό όμιλο Φιλιππόπουλου, αλλά δεν κάνουν καμία άλλη αναφορά σε όσους έχουν προσφύγει. Στην πραγματικότητα αυτό που εφαρμόζεται σε βάρος του συνόλου των επιχειρήσεων, με πρώτο θύμα της εφημερίδες, είναι το σχέδιο της ΕΙΤΗΣΕΕ που κατατέθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, στην προσπάθεια να αποφύγουν τα μέλη τους να πληρώσουν το βάρος της αδειοδότησης.
Τα βασικά σημεία ήταν να επιβληθεί φόρος στη συνδρομητική τηλεόραση, όπως και έγινε, να αντικατασταθεί ο ειδικός φόρος τηλεόρασης 20% από έναν μικρότερο φόρο που θα εφαρμοζόταν σε όλες τις εκδοτικές επιχειρήσεις και να αντικατασταθεί το αγγελιόσημο «με έναν φόρο επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων για την κοινωνική ασφάλιση, σημαντικά χαμηλότερο, σε όλα τα Μέσα». Η ΕΙΤΗΣΕΕ ισχυριζόταν, ψευδώς, πως μόνο οι εθνικής εμβέλειας σταθμοί χρηματοδοτούσαν το αγγελιόσημο, ενώ στην πραγματικότητα ήταν επιβάρυνση στην τιμή της διαφήμισης (21,5%).
Η ουσία της παρέμβασης, μέσω της «τρόικας», υιοθετήθηκε από την κυβέρνηση (2015), η οποία και κατήργησε το αγγελιόσημο και επιβάρυνε τα περισσότερα ΜΜΕ με τις εισφορές αυτές, ενώ αντιθέτως οι τηλεοπτικοί σταθμοί ελεύθερης λήψης καλούνται να πληρώσουν λιγότερα, συγκριτικά με τα ποσά που απέδιδαν την εποχή του αγγελιοσήμου. Το κύριο βάρος φέρει η ΕΡΤ, η οποία βρίσκεται ήδη σε ένταση με τον ΕΔΟΕΑΠ για το ζήτημα αυτό, και οι δύο εταιρείες που έχουν υψηλό τζίρο, η Forthnet Media και η τηλεόραση της Cosmote. Μαζί τους επιβαρύνονται όλες οι εφημερίδες, οι ηλεκτρονικές εκδόσεις και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, καθώς κάθε μήνα καλούνται να αποδώσουν 2% επί των τιμολογημένων ποσών (ανεξαρτήτως αν έχουν πληρωθεί).