Βαρύ πλήγμα στην αναπτυσσόμενη οπτικοακουστική βιομηχανία της χώρας δέχεται η χώρα από τις επιλογές της κυβέρνησης. Ενώ η Γαλλία ετοιμάζει διάταγμα που θα επιβάλει στο Netflix και στην Amazon να διαθέτουν το 20% – 25% των εσόδων τους για την παραγωγή γαλλικών σειρών και ταινιών, η Ελλάδα, με απόφαση της κυβέρνησης, έχει προσδιορίσει το ποσοστό αυτό στο φτωχό 1,5%. Το καθεστώς αυτό συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό για τις επιχειρήσεις με έδρα στην Ελλάδα που πληρώνουν φόρους και εισφορές.
Επιδοτεί τη βουλγαρική εργασία το Ελληνικό Δημόσιο!
Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης λειτουργεί συνδυαστικά με την τροπολογία του Κυριάκου Πιερρακάκη επί του «νόμου Κρέτσου», που επιτρέπει στις επιδοτούμενες παραγωγές στην Ελλάδα να τιμολογούν το 50% του κόστους παραγωγής σε άλλες χώρες. Έγκαιρα η στήλη είχε επισημάνει τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν, χωρίς, φυσικά, να υπάρξει ανταπόκριση από τους αρμόδιους υπουργούς.
Η δοκιμή του νέου συστήματος έγινε με τα γυρίσματα της παραγωγής «Τhe Enforcer» (πρώην τίτλος «Barracuda») με τον Αντόνιο Μπαντέρας. Η κυβέρνηση επένδυσε στην προβολή της παραγωγής, αλλά οι εργαζόμενοι του χώρου διαπίστωσαν πως η επιδοτούμενη από το Ελληνικό Δημόσιο παραγωγή με 4 εκατ. ευρώ, επί προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ, είχε εργαζομένους από τη Βουλγαρία. Η βουλγαρική εταιρεία παραγωγής Nu Boyana Film Studios, που είχε δείξει ενδιαφέρον από το 2018, έφερε προσωπικό από τη Βουλγαρία για την ταινία. Ο «νόμος Κρέτσου» υποχρέωνε τους παραγωγούς, για να λάβουν την επιδότηση από το Ελληνικό Δημόσιο, να κάνουν τιμολογήσεις στην Ελλάδα, αποκλειστικά αποδίδοντας φόρους και εισφορές εντός ελληνικής επικράτειας.