Παραμένουν σε αμηχανία κυβέρνηση και ιδιοκτήτες ΜΜΕ με την εκροή 100 εκατ. ευρώ από τη διαφημιστική δαπάνη σε μεγάλες εταιρείες ψηφιακής επικοινωνίας με έδρα στο εξωτερικό. Το σημαντικότερο είναι πως τα έσοδα αυτά δεν λογίζονται ως διαφήμιση και δεν αποδίδεται ο φόρος τηλεόρασης (20%), με το Ελληνικό Δημόσιο να χάνει χρήματα ενώ δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Η λειτουργία των μεγάλων αυτών εταιρειών επικοινωνίας συνδέεται επίσης με τη μετάδοση έντυπου και οπτικοακουστικού περιεχομένου των ΜΜΕ χωρίς την άδειά του, γεγονός που συνιστά παραβίαση του ελληνικού και του κοινοτικού δικαίου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Το Ελληνικό Δημόσιο σε συνεργασία με το IAB Europe, που καταγράφει τη διαφήμιση στην Ευρώπη, και με την υποστήριξη του ελληνικού τμήματος, θα μπορεί να έχει στοιχεία για τον αριθμό των διαφημίσεων στα μεγάλα πολυεθνικά σχήματα και να επιβάλει τους ανάλογους φόρους.
Το δεύτερο ζήτημα είναι η προστασία του περιεχομένου, καθώς μέχρι σήμερα τα ΜΜΕ έχουν μηδενικά έσοδα από τη χρυσοφόρο μηχανή της αναζήτησης πληροφοριών που κάνει χρήση των κειμένων τους. Επιπλέον, υπάρχει και το ζήτημα της δωρεάν αναπαραγωγής των άρθρων, όχι μόνο από τις μεγάλες πολυεθνικές αλλά και από τον απίστευτο αριθμό σάιτ που κλέβουν τα κείμενα των εφημερίδων και αντιγράφουν την ύλη του ΑΠΕ χωρίς να πληρώνουν συνδρομή. Το σχέδιο της κυβέρνησης για την προμήθεια λογισμικού ανίχνευσης της κλοπής των κειμένων σε όσα σάιτ δεχθούν να απογραφούν δεν έχει ξεκινήσει μέχρι σήμερα, παρότι έχει προαναγγελθεί πολλές φορές.