«Εμβόλιο» 18,5 εκατ. ευρώ στην ενημέρωση
Ένα διαφημιστικό «πακέτο» 43,5 εκατ. ευρώ εξασφάλισε η κυβέρνηση για τα ΜΜΕ με αφορμή την πανδημία. Πρόκειται για τη «λίστα Πέτσα» με την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», συνολικού ύψους 22 εκατ. ευρώ, τη «λίστα Κικίλια» για τη διάθεση του εμβολίου και τέλος την καμπάνια ύψους 3 εκατ. ευρώ του Τάκη Θεοδωρικάκου για τους εκλογείς εκτός Ελλάδας, όσον αφορά τη δυνατότητα άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος.
Στην πρώτη περίπτωση, η καμπάνια έγινε με απευθείας ανάθεση στην Initiative, η οποία διαχειρίστηκε το ποσό των 20 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η καθυστερημένη αντίδραση και το γεγονός πως το μεγαλύτερο μέρος των 13 εκατ. ευρώ πήγε σε ιστοσελίδες προκάλεσε αντιδράσεις.
Την παραμονή των Χριστουγέννων ακολούθησε η απόφαση διαφήμισης του εμβολίου, ύψους 18,5 εκατ. ευρώ. Και για τις δύο καμπάνιες η αξιωματική αντιπολίτευση διερωτήθηκε γιατί δεν έγιναν δωρεάν, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, ενώ έθεσε επιπλέον το ζήτημα της αδιαφανούς διάθεσης των κονδυλίων.
Το χρονικό των αποφάσεων
Συνοπτικά, οι κρίσιμες αποφάσεις για τις δύο λίστες, του Στέλιου Πέτσα και του Βασίλη Κικίλια, έχουν ως εξής:
-15/3/2020: Με την απόφαση 179/2020 έγινε υποχρεωτική η μετάδοση των μηνυμάτων από τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.
– 21/3/2020: Με την απόφαση 227/2020 γίνεται η ανάθεση καμπάνιας ενημέρωσης για την COVID-19 με διάρκεια ως τις 31 Μαΐου 2020 και πρόβλεψη πως το 35% της δαπάνης των 11.000.000 ευρώ καταβάλλεται απευθείας στα ΜΜΕ από το υπουργείο Οικονομικών.
-23/3/2020: Δημοσιεύεται στη Διαύγεια η απόφαση για διάθεση ποσού 11 εκατ. ευρώ για την πληρωμή της διαφημιστικής καμπάνιας σε internet και ραδιόφωνο με την υπογραφή του γενικού γραμματέα του πρωθυπουργού. Ο σχεδιασμός της καμπάνιας ανατίθεται στην Initiative.
–25/4/2020: Το ποσό των 11 εκατ. ευρώ διευρύνεται κατά 9 εκατ. ευρώ με την απόφαση 337/2020 της κυβέρνησης.
-27/10/2020: Με την απόφαση 840/2020, των υπουργών Θεόδωρου Σκυλακάκη και Στέλιου Πέτσα, διατίθεται συνολικό ποσό 2 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, αποκλειστικά στους τηλεοπτικούς σταθμούς (ΕΡΤ και ιδιωτικούς) για διαφημιστική καμπάνια αποφυγής διάδοσης της COVID-19.
-24/12/2020: Με απόφαση του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικκίλα αποφασίζεται η ανάθεση καμπάνιας ύψους 18.500.000 ευρώ, για το σύνολο των ΜΜΕ, κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας περί κρατικής διαφήμισης και με ειδικό όρο για το πώς θα διατεθεί στους τηλεοπτικούς σταθμούς με κριτήριο την τηλεθέαση.