Με «αυτόματο πιλότο» λειτουργούν οι μετρήσεις του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης στην Ελλάδα. Οι εταιρείες ερευνών, αν και «κόβουν νόμισμα», καθώς με βάση τα αποτελέσματά τους κατανέμεται η διαφήμιση, λογοδοτούν μόνο στην αγορά. Η αρμοδιότητα του ΕΣΡ περιορίζεται στη δημοσίευση των μετοχικών συνθέσεων των ιστοσελίδων, χωρίς τη δυνατότητα άλλου ελέγχου, παρά τα προβλήματα της μέτρησης της AGB στο παρελθόν. Η αγορά –διαφημιστές, διαφημιζόμενοι και κανάλια– στην περίπτωση της τηλεόρασης κρατά καλά κρυμμένα τα μυστικά της τηλεθέασης, μέσω της Επιτροπής Ελέγχου Έρευνας Τηλεθέασης, η οποία ορίζεται από τους ίδιους. Στην πραγματικότητα η αγορά είναι και ελέγκτρια και ελεγχόμενη, χωρίς το Δημόσιο να έχει λόγο, αν και μέσω της διαφήμισης κατανέμεται δημόσιο χρήμα.
Η μόνη ενημέρωση που υπήρχε για τα πορίσματα της ΕΕΕΤ επί των ποσοστών τηλεθέασης ήταν η αποστολή ενός αντιγράφου στο καταργημένο Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων. Τόσο το ΕΣΡ όσο και ο αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς δεν ενημερώνονται για τα στοιχεία. Θα αλλάξει η κυβέρνηση αυτό το καθεστώς;