«H ΕΙΤΗΣΕΕ ήταν και είναι υπέρ της αδειοδότησης, αλλά να γίνει σωστά, λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή τεχνολογική πραγματικότητα», δηλώνει σε αποκλειστική συνέντευξή του στο «ΠΑΡΟΝ» ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας, Πάνος Κυριακόπουλος. Μια εβδομάδα μετά τη συνέντευξη του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά στο «ΠΑΡΟΝ», απαντά για τη στάση των ιδιοκτητών των καναλιών, που διαφωνούν με την κυβερνητική πρόταση, και εξηγεί τι ζητάνε.
«Τα μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ δεν έχουν ούτε ένα ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία και στις τράπεζες και κανένα δάνειο δεν εμπίπτει στην κατηγορία των λεγόμενων ”κόκκινων” δανείων», τονίζει ο κ. Κυριακόπουλος και υποστηρίζει πως «ο όρος του ελάχιστου προσωπικού 400 ατόμων είναι παραπλανητικός». Από τη συνέντευξη προκύπτει πως τα μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ είναι έτοιμα να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά της διαδικασίας αδειοδότησης, ενώ υπάρχει και η παραδοχή ότι η Digea είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει εκτός από τους νόμους και τις δικαστικές αποφάσεις στην περίπτωση που χρειαστεί η διακοπή μετάδοσης τηλεοπτικού σταθμού.
συνέντευξη στο Βασίλη Κουφόπουλο
// Όλα τα προηγούμενα χρόνια η σχέση σας με τις εκάστοτε κυβερνήσεις είχε εντάσεις και τριβές. Μέσα από διάλογο βρίσκατε κοινή συνισταμένη και νόμους που σας ικανοποιούσαν. Ποια είναι η διαφορά σήμερα;
Μπορούν δύο πλευρές να βρουν κοινή συνισταμένη όταν υπάρχει διάλογος μεταξύ τους. Αυτή τη φορά δεν υπήρξε απολύτως καμιά διαβούλευση, καμιά συζήτηση. Εδώ και μήνες, η κυβέρνηση, κι ενώ έκανε σχεδιασμούς, δεν προσκάλεσε ποτέ τους αρμόδιους φορείς για να συζητήσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Εξάλλου, πρώτοι εμείς είμαστε που θέλουμε να μπει τάξη στον κλάδο μας, γι’ αυτό έχουμε κάνει και τόσες προτάσεις σε όλες τις κυβερνήσεις. Ως ΕΙΤΗΣΕΕ, προσκληθήκαμε από τον αρμόδιο υπουργό να συναντηθούμε ενώ είχε ψηφιστεί το νομοσχέδιο από την Επιτροπή της Βουλής κι όταν είχε κατατεθεί η τροπολογία για τον αριθμό των αδειών. Επρόκειτο ουσιαστικά για πρόσκληση σε μη υπαρκτό διάλογο. Δεν υπήρχε δηλαδή καν προσχηματικός διάλογος, παρά ειλημμένες αποφάσεις. Πώς να βρεθεί, λοιπόν, κοινός τόπος; Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ακόμα και για τη μελέτη για τις τηλεοπτικές άδειες, που ζήτησε η κυβέρνηση να συνταχθεί, το Ινστιτούτο της Φλωρεντίας, που την ανέλαβε, δεν ήρθε ποτέ σε επαφή ούτε μαζί μας, ούτε με την Digea, ούτε με την ΕΕΤΤ ή άλλο αρμόδιο φορέα για να συλλέξουν στοιχεία και δεδομένα. Και, βέβαια, γι’ αυτό τίθεται το ερώτημα για την εγκυρότητα της μελέτης, καθώς δεν είναι προϊόν εμπεριστατωμένης έρευνας.
Οι διαγωνισμοί ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν!
// Είκοσι έξι χρόνια μετά την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης, δεν πιστεύετε ότι πρέπει επιτέλους να δοθούν επίσημες άδειες λειτουργίας, για την εκπομπή περιεχομένου; Δεν ήταν χαριστική πράξη η εκχώρηση των συχνοτήτων τόσο το 1989 όσο και το 1993;
Ήμασταν πάντα κι εξακολουθούμε να είμαστε υπέρ της αδειοδότησης με διαγωνιστική διαδικασία κατά την αναλογική εποχή. Γι’ αυτό άλλωστε και οι τηλεοπτικοί σταθμοί έλαβαν μέρος σε όλες τις προκηρυχθείσες αδειοδοτικές διαδικασίες για τους μη κρατικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, που προκηρύχθηκαν τέσσερις φορές -το 1990, το 1992, το 1998 και το 2003- αλλά δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ (!), με απόλυτη ευθύνη της Πολιτείας σε όλες τις περιπτώσεις.
Ωστόσο, κι επειδή διάβασα και τον αρμόδιο υπουργό στη συνέντευξη που σας έδωσε την προηγούμενη εβδομάδα να κάνει λόγο για «τζάμπα καβαλάρηδες συχνοτήτων», θα ήθελα να επισημάνω ότι στην περίοδο της ψηφιακής εποχής τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το φάσμα χωράει πολλά προγράμματα, όπου η προσφορά συνήθως δεν καλύπτεται από τη ζήτηση. Στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε να καθοριστούν από το ΕΣΡ και την ΕΕΤΤ κανόνες για τους παρόχους περιεχομένου, καθώς και κανόνες για το πώς επιλέγεται ένας πάροχος περιεχομένου όταν η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά. Εξάλλου, αυτό συμβαίνει σε όλο τον κόσμο, δεν ζητάμε να ανακαλύψουμε τον τροχό. Και, φυσικά, θεωρούμε κι εμείς ότι θα πρέπει να υπάρχει και ένα εύλογο τίμημα για τους παρόχους περιεχομένου, το οποίο θα καταβάλλουν στο ΕΣΡ, παρότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει απαραίτητα σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Τέλος, δεν αντιλαμβάνομαι τον χαρακτηρισμό «τσάμπα». Το 41,5%+ΦΠΑ επί του τζίρου που πληρώνουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι τσάμπα; Μήπως είναι λίγα; Τα 16 εκατ. ευρώ που πληρώθηκαν από την Digea για το φάσμα είναι τσάμπα;
// Η 3578/2010 απόφαση του ΣτΕ αναφέρει μεταξύ άλλων πως είναι αντισυνταγματικό το καθεστώς παρατάσεων λειτουργίας, «διότι θέτει τα πρόσωπα εκείνα τα οποία, ενώ είχαν την πραγματική δυνατότητα και τη βούληση να ιδρύσουν τηλεοπτικό σταθμό, δεν το έπραξαν όμως αυθαιρέτως και δεν παρέβησαν τον νόμο, σε εξόχως μειονεκτική μοίρα σε σχέση με τα πρόσωπα τα οποία, με την αυθαίρετη κατάληψη ραδιοσυχνότητας, ίδρυσαν παρανόμως, χωρίς δηλαδή άδεια, τηλεοπτικό σταθμό». Γιατί το 2012, όταν και δόθηκε η δυνατότητα ψηφιακής εκπομπής σε όσους σταθμούς είχαν το προσωρινό καθεστώς λειτουργίας, δεν διεκδικήσατε από την τότε κυβέρνηση τη χορήγηση αδειών;
Δεν ισχύει αυτό που λέτε. Η ΕΙΤΗΣΕΕ και τα μέλη της διεκδικούσαμε πάντα τη χορήγηση αδειών. Γι’ αυτό άλλωστε είχαμε κάνει πάρα πολλές συναντήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση με όλους τους αρμόδιους. Τα όποια εμπόδια δεν μπήκαν από την ΕΙΤΗΣΕΕ και τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Θα πρέπει να ερωτηθούν οι τότε αρμόδιοι υπουργοί γιατί δεν προχωρούσαν.
// Η κυβέρνηση δηλώνει, μέσω του Νίκου Παππά, πως η ΝΔ δεν θέλει να χορηγηθούν οι άδειες. Υπάρχει άτυπη συνεργασία ΝΔ – ΕΙΤΗΣΕΕ;
Προφανώς δεν μπορούμε να μιλήσουμε εκ μέρους της ΝΔ. Και φυσικά δεν υπάρχει καμιά συνεργασία με τα πολιτικά κόμματα. Επιπλέον, μόλις σας απάντησα ότι η ΕΙΤΗΣΕΕ και τα μέλη της θέλουμε να γίνει αδειοδότηση. Άρα, πάνω σε ποιο θέμα μπορεί να υπάρχει συνεργασία με τη ΝΔ; Οι σταθμοί-μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ είναι θύματα του καθεστώτος της μη αδειοδότησης, γι’ αυτό επιθυμούν να γίνει. Αλλά θα πρέπει να γίνει σωστά. Η σημερινή κυβέρνηση δεν επιχειρεί να αδειοδοτήσει σωστά και λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή τεχνολογική πραγματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια και οι διάφορες δικαιολογίες περί συνεργασιών απλώς είναι για να πετάξουμε το μπαλάκι στην κερκίδα, για να μην υπάρξει ουσιαστικός διάλογος και ρυθμίσεις στη βάση της νομιμότητας.
// Ναι, αλλά οι άδειες αυτές δεν σχετίζονται μόνο με την τεχνολογία αλλά με όρους αγοράς, αν οι τηλεοπτικές εταιρείες είναι οικονομικά βιώσιμες. Κι αυτό ορίζεται μέσα από συγκεκριμένους κανόνες αγοράς.
Διαφωνείτε σε αυτό;
Με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο σ’ αυτό. Αλλά τους όρους βιωσιμότητας τους καθορίζει η αγορά και όχι διοικητικές και κανονιστικές πράξεις. Η Πολιτεία θα πρέπει να βάζει τους κανόνες και ο ανταγωνισμός θα καθορίσει πόσοι μπορούν να εκπέμπουν. Έτσι γίνεται σε όλες τις ευνομούμενες πολιτείες.
// Σύμφωνα με τις δικές σας μελέτες, και ως ΕΙΤΗΣΕΕ και ως μέτοχοι της Digea, πόσοι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι οικονομικά βιώσιμοι στην ελληνική αγορά;
Η βιωσιμότητα των σταθμών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η φορολογία, η δυνατότητα του σταθμού να αλλάζει στόχευση και η ικανότητα του κράτους να εφαρμόζει τους κανόνες. Τότε λειτουργούν οι κανόνες της αγοράς και η αγορά καθορίζει τον αριθμό των τηλεοπτικών σταθμών και τη στόχευσή τους.
Δυστυχώς, όπως για όλους τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, είμαστε σε μια δύσκολη εποχή. Αλλά από εκεί και πέρα έχουν ακουστεί τέρατα, ότι δήθεν οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι χρεωμένοι και χρεοκοπημένοι. Όλα αυτά είναι ψέματα, καθώς τα μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ δεν έχουν ούτε ένα ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία και στις τράπεζες και κανένα δάνειο δεν εμπίπτει στην κατηγορία των λεγόμενων «κόκκινων» δανείων. Αν ίσχυε το αντίθετο, δεν θα έπαιρναν ούτε ασφαλιστική ούτε φορολογική ενημερότητα. Κι όμως όλα τα μέλη μας έχουν. Το ίδιο το κράτος δεν θα τα παρείχε. Κι απορώ ειλικρινά με όσα κατά καιρούς έχουν ειπωθεί και από κυβερνητικά στελέχη, που θα έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα τι ισχύει ακόμα και στο ίδιο τους το υπουργείο. Τα περί του αντιθέτου θα ισχυριζόταν είτε κάποιος αφελής είτε κάποιος υστερόβουλος, με πολιτικές σκοπιμότητες.
// Θα μπορούσε να σας αγνοήσει μια τράπεζα όσον αφορά τη χορήγηση κάποιου δανείου, είτε διαφημίσεων, όταν τα μέλη σας είναι σε τόσο πλεονεκτική θέση, μεταδίδοντας σήμα σε όλη την επικράτεια; Δεν διαθέτετε πολιτική δύναμη;
Το πλαίσιο για τη χορήγηση δανείων είναι ορισμένο με νόμους και οι τράπεζες πρέπει να χορηγούν τις δανειοδοτήσεις μόνο με τραπεζικά κριτήρια.
Κι όπως σας είπα και νωρίτερα, αυτή τη στιγμή όλα τα δάνεια των μελών της ΕΙΤΗΣΕΕ είναι ενήμερα και εξυπηρετούνται κανονικά.
Κανένα από αυτά τα δάνεια δεν ανήκει στην κατηγορία των «κόκκινων» δανείων, όπου ανήκουν τα δάνεια του 50% των επιχειρήσεων. Η συζήτηση, λοιπόν, αυτή περί δανείων εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες.
// Τι έχει συμβεί στις άλλες χώρες; Υπήρχε τέτοιο καθεστώς ασυδοσίας, χωρίς καταβολή τελών για μεγάλο χρονικό διάστημα;
Είναι απολύτως ψευδές ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί-μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ δεν πλήρωναν τέλη. Πλήρωναν 2% επί του τζίρου τους. Συγχρόνως πλήρωναν ειδικό φόρο τηλεόρασης ύψους μεταξύ 20% και 30% και αγγελιόσημο ύψους 21%. Όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο είναι ψεύτης. Όπως προέκυψε από τη μελέτη της PwC, τα ποσά που κατέβαλλαν οι ελληνικοί τηλεοπτικοί σταθμοί είναι πολλαπλάσια από αυτά που πλήρωναν οι τηλεοπτικοί σταθμοί στα άλλα κράτη. Η συνολική πρόσθετη επιβάρυνση για τους τηλεοπτικούς σταθμούς στην Ελλάδα είναι της τάξης του 41,8%, ενώ το αμέσως επόμενο ποσοστό επιβαρύνσεων για κράτος-μέλος της ΕΕ είναι η Γαλλία, που επιβαρύνεται με ποσοστό μόλις 5,5% όπου δεν υπάρχει και καμιά επιβάρυνση για τη χρήση του φάσματος.
Επιπλέον, σε χώρες όπως η Γερμανία και η Ιταλία, ακόμα και σε χώρες όπως η Βουλγαρία και η Κύπρος, οι πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις για τους παρόχους περιεχομένου είναι μηδενικές. Όταν λοιπόν μπαίνουμε στη διαδικασία σύγκρισης, ας εξετάζουμε συνολικά τα πράγματα και ας μην παρουσιάζουμε την πραγματικότητα όπως μας βολεύει.
// Χρησιμοποιείτε το επιχείρημα πως έχετε καταβάλει υψηλά ποσά σε φόρους, ΦΠΑ και ασφαλιστικά ταμεία. Θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, να μην έχουν πληρωθεί δηλαδή Ταμεία και Δημόσιο;
Θα μπορούσαν οι τηλεοπτικοί σταθμοί να καταβάλλουν τις ίδιες εισφορές, όπως καταβάλλουν όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις. Με το αγγελιόσημο καταβάλλουν δέκα φορές περισσότερες εισφορές. Επίσης η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα παγκοσμίως που η τηλεοπτική διαφήμιση επιβαρύνεται με ειδικό φόρο ύψους 20%. Αυτές οι επιβαρύνσεις δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Εάν δεν υπήρχαν, δεν θα μιλάγαμε σήμερα για ζημίες στα Μέσα. Για τον ΦΠΑ δεν έχουμε πει ποτέ ότι θα έπρεπε να καταργηθεί.
// Ανεξάρτητα από το πόσοι τηλεοπτικοί σταθμοί μπορούν να μεταφερθούν από τον ψηφιακό πάροχο της Digea λόγω κωδικοποίησης σήματος, έχετε στοιχεία για το πόσοι τηλεοπτικοί σταθμοί πρέπει να υπάρχουν ώστε να είναι βιώσιμη η ιδιωτική πλατφόρμα της Digea;
Όπως σας είπα και νωρίτερα, η αγορά θα πρέπει να καθορίζει τον αριθμό των τηλεοπτικών σταθμών και τη στόχευση του καθενός από αυτούς. Αυτό ισχύει για όλα τα δημοκρατικά κράτη και κυρίως για τα κράτη-μέλη της ΕΕ, όπου η ίδια η ελεύθερη αγορά ρυθμίζει τη δυνατότητα ύπαρξης του μεριδίου που μπορεί να σηκώσει. Είμαστε υποχρεωμένοι να συμβαδίζουμε με το ευρωπαϊκό δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, το οποίο συνιστά το κοινό υπόβαθρο των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που δεσμεύουν το σύνολο των χωρών της ΕΕ, ως μελών της. Και η ελεύθερη λειτουργία της αγοράς είναι τέτοια υποχρέωση, ώστε να μπορεί να λειτουργεί σωστά και ο ανταγωνισμός.
// Ποιοι ακριβώς όροι θα σας ικανοποιούσαν όσον αφορά την αδειοδότηση που έχει αναγγελθεί;
Οι κανόνες για το περιεχόμενο και τη διαφάνεια για τη χρηματοδότηση μας ικανοποιούν. Άλλωστε όλοι αυτοί οι κανόνες προϋπήρχαν από τον νόμο 3592/2007, γνωστότερο ως νόμο Ρουσόπουλου, αλλά δεν είχαν εφαρμοσθεί. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα αθέμιτου ανταγωνισμού εναντίον των μελών της ΕΙΤΗΣΕΕ, αφού αυτοί ήταν κι οι μόνοι που τους ακολουθούσαν – σε αντίθεση με άλλους. Κι αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που είμαστε υπέρ της ύπαρξης κανόνων για όλους.
// Θεωρείτε ότι είναι αναγκαίο να υπάρχει όρος για ίδια κεφάλαια;
Η θέση της ΕΙΤΗΣΕΕ είναι ξεκάθαρη, όχι. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι επιχειρήσεις όπως όλες οι άλλες επιχειρήσεις. Υπάρχει νομοθεσία με την οποία ο αρμόδιος υπουργός μπορεί να θέσει σε εκκαθάριση μια εταιρεία, εάν τα ίδια κεφάλαια υπολείπονται ενός ποσοστού από το μετοχικό κεφάλαιο. Ας το εφαρμόσει. Και η ΕΙΤΗΣΕΕ το θέλει. Είμαστε σύμφωνοι να υπάρχει ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο, για να εξασφαλιστεί η ποιότητα και η αξιοπιστία των σταθμών. Αλλά, από εκεί και πέρα, ένας τέτοιος όρος είναι καταστροφικός για όλες τις επιχειρήσεις. Γιατί πρέπει ο συγκεκριμένος κλάδος να αποτελεί εξαίρεση;
// Σήμερα, οι πανελλαδικοί σταθμοί απασχολούν κοντά ή λίγο περισσότερους από 400 εργαζομένους. Γιατί διαφωνείτε με τον ελάχιστο αριθμό προσωπικού στους σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας γενικού περιεχομένου;
Γιατί πρόκειται για έναν όρο παραπλανητικό, που δεν εξασφαλίζει θέσεις εργασίας. Τον αριθμό του προσωπικού τον καθορίζει η πραγματική ανάγκη και όχι διοικητικές πράξεις. Ό,τι και να λέει μια διοικητική πράξη για την παραγωγή περιεχομένου, απαιτούνται συγκεκριμένοι πόροι. Άλλοι προέρχονται από τους σταθμούς και άλλοι από συνεργαζόμενες εταιρείες. Ο καθορισμός αριθμού προσωπικού απλώς μεταφέρει προσωπικό από τις συνεργαζόμενες εταιρείες στους τηλεοπτικούς σταθμούς. Η σχετική διάταξη δεν εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει ανεργία στον κλάδο, απλώς ικανοποιεί κάποια συνδικαλιστικά συμφέροντα. Είναι προφανές ότι η μείωση του αριθμού των σταθμών σημαίνει μείωση του παραγόμενου περιεχομένου και συνεπώς μείωση θέσεων εργασίας. Έχει σημασία εάν οι θέσεις που θα χαθούν θα είναι στους τηλεοπτικούς σταθμούς ή στις εταιρείες παραγωγής;
// Η κυβέρνηση επιμένει στην εφαρμογή τηλεοπτικής αδειοδότησης τεσσάρων σταθμών. Πώς θα αντιδράσετε ως Ένωση μόλις γίνει η προκήρυξη; Θα προσφύγετε στο ΣτΕ και την ΕΕ; Με ποια επιχειρήματα;
Η Ένωση θα προασπίσει τα συμφέροντα των μελών της στο πλαίσιο του νόμου και με βάση όσα αυτός εξασφαλίζει ως δυνατότητες. Όταν δούμε την προκήρυξη, θα πράξουμε ανάλογα.
// Ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός, με συνέντευξή του στο «ΠΑΡΟΝ» την περασμένη Κυριακή, υποστήριξε πως όταν χορηγηθούν οι άδειες εθνικής εμβέλειας, η Digea θα είναι υποχρεωμένη να κόψει το σήμα όσων δεν έχουν άδεια. Θα το κάνει η Digea;
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί και η Digea πάντα εφαρμόζουν τον νόμο και τις δικαστικές αποφάσεις.
// Η νομοθεσία έως και σήμερα ορίζει πως ο εκάστοτε υπουργός Επικρατείας αποφασίζει για τον αριθμό των αδειών. Γιατί δεν αντιδράσατε το 2007, όταν διατυπώθηκε εκ νέου η ίδια πρόβλεψη στον ν. 3592/2007;
Το 2007 υπήρχε αναλογική τηλεόραση, συχνότητες και σπανιότητα φάσματος. Σήμερα βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή, στην εποχή του διαδικτύου και στη σύγκλιση των τεχνολογιών. Οι δύο εποχές και οι τεχνολογίες λοιπόν δεν συγκρίνονται. Είναι άλλο το πλαίσιο και άλλες οι δυνατότητες καθεμιάς.
// Υπάρχουν σενάρια για συνεργασία ΕΡΤ – Digea όσον αφορά τη μελλοντική δημιουργία κοινοπραξίας των δύο παρόχων δικτύου. Ποια είναι η άποψή σας ως Ένωσης των «πελατών» της Digea;
Δεν είναι καθόλου οικονομικό -και επομένως συμφέρον- να υπάρχουν δύο πλατφόρμες / δίκτυα, γιατί το σταθερό κόστος διπλασιάζεται και συνεπώς το κόστος του κάθε χρήστη θα αυξηθεί. Αυτό συνεπώς ισχύει και για την ΕΡΤ, που θα κληθεί να καταβάλει ένα πολύ υψηλό αντίτιμο για την εξασφάλιση της πλατφόρμας / δικτύου. Είμαστε θετικοί στη συνεργασία με την ΕΡΤ, με στόχο τη βελτιστοποίηση του δικτύου και τη μείωση του κόστους. Εξάλλου, αυτή η λύση είναι προς όφελος και του φορολογούμενου και των χρηστών του δικτύου.