Το νέο πεδίο αρμοδιοτήτων του ΕΣΡ
Οι νέες αρμοδιότητες του ΕΣΡ που προκύπτουν από την ενσωμάτωση της Οδηγίας 1818/2020 επεκτείνονται και στους παρόχους των οπτικοακουστικών Μέσων (π.χ. Netflix), όταν αυτά υποκινούν σε βία ή μίσος εναντίον εθνοτικών ομάδων ή ανθρώπων λόγω φύλου, φυλής, χρώματος, θρησκείας, εθνοτικής καταγωγής και άλλα. Και ακόμη για την προστασία των ανηλίκων από την παρουσία τους σε ψυχαγωγικά προγράμματα, όπως και τη συμμετοχή τους ως μάρτυρες σε αξιόποινες πράξεις, δυστυχήματα κ.ά. Ανατίθεται επίσης η διασφάλιση της πολυφωνίας στην προβολή των υπηρεσιών οπτικοακουστικών Μέσων γενικού ενδιαφέροντος, στις εμπορικές οπτικοακουστικές ανακοινώσεις, στις χορηγίες, στην τοποθέτηση προϊόντος κ.ά.
Ακόμη, το άρθρο 32 δίνει τη δυνατότητα στο ΕΣΡ να παρεμβαίνει και στις πλατφόρμες διαμοιρασμού βίντεο, επεκτείνοντας τις αρμοδιότητές του και στο internet, ως και τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Οι πάροχοι υπηρεσιών πλατφόρμας διαμοιρασμού βίντεο υποχρεούνται να καταθέτουν αναλυτικά στοιχεία στο ΕΣΡ. Σύμφωνα με τη δήλωση του προέδρου της Αρχής ενώπιον της Βουλής, είναι σαφές πως το ΕΣΡ αδυνατεί να ελέγξει την πολιτική πολυφωνία στην τηλεόραση, προκαλώντας ερωτηματικά για την άσκηση των νέων αρμοδιοτήτων του, με βάση τα μέλη του και τις γνώσεις που αυτά διαθέτουν για τις νέες τεχνολογίες.
Τέλος, το ΕΣΡ, ως ανεξάρτητη Αρχή, θα πρέπει να απολαμβάνει πλήρη λειτουργική ανεξαρτησία από την κυβέρνηση, κάτι που έρχεται σε προφανή σύγκρουση με τη φωτογραφική διάταξη για την επιστροφή μέλους του ΕΣΡ. Υπόκειται όμως σε κοινοβουλευτικό έλεγχο και αν είναι απαραίτητο μπορεί να συνεργάζεται με άλλους αρμόδιους φορείς.