Στην πλέον κρίσιμη φάση εισέρχεται το ζήτημα των αδειών με την κατ’ ουσίαν εξέταση των αιτήσεων των τηλεοπτικών σταθμών από την Ολομέλεια του ΣτΕ, αύριο Δευτέρα και την Τετάρτη. Στις δύο αυτές διασκέψεις θα συζητηθούν οι παράμετροι των προσφυγών επί του νόμου Παππά, κυρίως σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων από το ΕΣΡ στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και ουσιαστικά η αντισυνταγματικότητα του νόμου.
Οι σταθμοί έχουν καταθέσει 100 λόγους ακυρώσεως της διαδικασίας και παρακολουθούν με… αναπτερωμένο ηθικό μετά το παραδεκτό των αιτήσεών τους την περασμένη Τετάρτη με ψήφους 16-9. Η Ολομέλεια καλείται να αποφανθεί, μεταξύ της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, την οποία ανέδειξε στον προηγούμενο κύκλο αποφάσεων, και της ερμηνείας του Συντάγματος, για το αν το κράτος μπορεί σε ειδικές περιστάσεις να χορηγεί τις άδειες ή αν αυτό συνιστά αποκλειστική αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, το οποίο δεν μπορεί να συγκληθεί.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ θα συζητήσει, θα διαβουλευθεί και θα αποφανθεί. Στο παρελθόν, με δύο αποφάσεις της η Ολομέλεια έχει κρίνει πως η λειτουργία των τηλεοπτικών και των ραδιοφωνικών σταθμών με το καθεστώς των προσωρινών άδειων (παρατάσεις) είναι ανεπίτρεπτη και πως επιπλέον οι σταθμοί έχουν καταλάβει τις συχνότητες αποκλείοντας άλλους επιχειρηματίες που περιμένουν την προκήρυξη. Έχει όμως αποφανθεί ήδη άλλες δύο φορές πως αρμόδιο για τη χορήγηση των αδειών είναι το ΕΣΡ. Εδώ είναι το κομβικό σημείο, καθώς οι δικαστές θα κληθούν μεταξύ άλλων να αποφανθούν για τις αρμοδιότητες αυτές, αφού εξαιτίας της πεισματικής άρνησης της ΝΔ να συγκροτηθεί το ΕΣΡ μεταφέρθηκαν στη Βουλή και στη συνέχεια στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, η οποία και διεξήγαγε τη δημοπρασία. Οι ιδιωτικοί σταθμοί θέτουν ωστόσο και ζήτημα ολιγοπωλίου, το οποίο προκαλείται από τη μείωση του αριθμού των αδειών σε τέσσερις.
Η συγκρότηση του ΕΣΡ τον Οκτώβριο του 2015 θεωρούνταν επιβεβλημένη από τη στιγμή που το ΕΣΡ ήδη λειτουργούσε με μικρότερο αριθμό μελών (4) και γιατί οι παρατάσεις που είχε δώσει η Πολιτεία είχαν κριθεί αντισυνταγματικές. Ο υπουργός Νίκος Παππάς έχει στα χέρια του γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία όριζε πως η αντικατάσταση των μελών του ΕΣΡ που θα αποχωρούσαν και είχαν συμπληρώσει οκτώ έτη στο Συμβούλιο έπρεπε να γίνει ως τις 15 Οκτωβρίου 2015. Από τις 16 Οκτωβρίου 2015 και πάλι το ΕΣΡ δεν είχε νόμιμη συγκρότηση. Νέα μέλη στο ΕΣΡ δεν τοποθετήθηκαν, εξαιτίας της ασυμφωνίας ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ για τον αριθμό των αδειών, ενώ με τον νόμο Παππά υποχρεώθηκαν σε αποχή από τις συνεδριάσεις του ΕΣΡ τρία από τα μέλη του ΕΣΡ (Λ. Αλεξίου, Γ. Στεφανάκης, Κ. Αποστολάς). Έναν χρόνο αργότερα, και συγκεκριμένα την περασμένη Τετάρτη, ο Νίκος Βούτσης πρότεινε νέα πρόσωπα για το ΕΣΡ, αλλά και πάλι η ΝΔ ήταν αρνητική, καθώς απαίτησε πρώτα να βγει η απόφαση του ΣτΕ και μετά να αποφασίσει.
Η σύνθεση του ΕΣΡ που πρότεινε ο Ν. Βούτσης περιελάμβανε τους Ροδόλφο Μορώνη για τη θέση του προέδρου, Γιώργο Πλειό για τη θέση του αντιπροέδρου και μέλη τους <Β> Δήμητρα Παπαδοπούλου (καθηγήτρια Αστικού Δικαίου στο Τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών), Βασίλη Καραποστόλη (καθηγητή Πολιτισμού και Επικοινωνίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών), Λίλιαν Μήτρου (δικηγόρο, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου), Φανή Πετραλιά (δημοσιογράφο, γραμματέα Μορφωτικού Ιδρύματος ΕΣΗΕΑ), Αγγελική Σγώρα (διδάκτωρ Δικτύων Υπολογιστών στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου), Γιάννη Τζαννετάκο (δημοσιογράφο) και Κωνσταντίνο Τσακίρη <Δ> ( πρώην γενικό διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών ΕΡΤ).