του Λευτέρη Κρέτσου από την “Εφημερίδα των Συντακτών”
Λέγεται συχνά ότι το μέλλον της τηλεόρασης είναι στο διαδίκτυο. Οι έρευνες που έχουμε στη διάθεσή μας, όμως, μας επιτρέπουν να αντιστρέψουμε τον αφορισμό αυτόν: Με τον τρόπο που/καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία και η χρήση της σε διεθνές επίπεδο, προκύπτει ότι το μέλλον του διαδικτύου είναι η τηλεόραση.
Εξηγώ: έως το 2020, το 75% της παγκόσμιας κυκλοφορίας δεδομένων σε φορητές συσκευές θα είναι σε μορφή βίντεο.
Αναμένεται πως το 2017 θα προβληθούν 47,4 λεπτά βίντεο στο διαδίκτυο ανά χρήστη σε όλον τον κόσμο, καταγράφοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2016 (39,6 λεπτά).
Το σύνολο της αύξησης αυτής προέρχεται από τη χρήση κινητών τηλεφώνων, όπου η προβολή λεπτών βίντεο μέσω διαδικτύου αυξάνει κατά 35% το χρόνο.
Οι πάροχοι on demand υπηρεσιών γιγαντώνονται με πρωτοφανείς ρυθμούς.
Η Netflix το 2016 επένδυσε σε παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου 6 δισεκατομμύρια δολάρια, περισσότερα από πολλούς μεγάλους broadcasters, όπως το BBC, το CBS και η France Télévision.
H Amazon, πάλι, επένδυσε πάνω από 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια χρονιά.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 65% των τηλεθεατών δήλωσε πως χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες της Netflix, το 34% του Amazon Prime και το 16% του Hulu.
Οι ραγδαίες εξελίξεις, όμως, δεν περιορίζονται στις κατά παραγγελία υπηρεσίες βίντεο.
Οι παραδοσιακοί broadcasters σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις ολοένα και αυξανόμενες δυνατότητες μετάδοσης περιεχομένου σε πραγματικό χρόνο, επενδύοντας στις αναγκαίες υποδομές.
Η υπηρεσία live streaming iPlayer του BBC δεχόταν κάθε μήνα 250 εκατομμύρια αιτήματα για μετάδοση περιεχομένου, το 2016.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ στο http://www.efsyn.gr/