Σκληρή σύγκρουση ΣΚΑΪ, ΑΝΤ1, Alpha για τη διαφήμιση
Το «Survivor 2» ξεκινάει στις 21 Ιανουαρίου στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και η πορεία του θα δείξει ποιο μερίδιο τηλεθέασης και ποια διαφημιστικά έσοδα θα λάβουν οι τρεις μεγάλοι ανταγωνιστές, ΣΚΑΪ, ΑΝΤ1 και Alpha. Το παιχνίδι στην τηλεόραση άλλαξε δραματικά επί Μνημονίου. Το Mega, που κέρδιζε ένα μεγάλο μερίδιο, βρέθηκε ξαφνικά να υπολειτουργεί. Ο ΑΝΤ1 επαναπαύθηκε τα προηγούμενα χρόνια στην κορυφή, ο Alpha σημείωσε σημαντική βελτίωση και ο ΣΚΑΪ άλλαξε τα πάντα με το «Survivor».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ΑΝΤ1 και Alpha βρίσκονται σε επικοινωνία εδώ και καιρό και έχουν συγκροτήσει ένα άτυπο μέτωπο απέναντι στον ΣΚΑΪ, ο οποίος το 2017 παρουσίασε τζίρο 77 εκατ. ευρώ και βρέθηκε στην πρώτη θέση από πλευράς εσόδων λόγω της φρενίτιδας με το «Survivor». Η συμφωνία του ΣΚΑΪ με τον τούρκο παραγωγό Ατζούν Ιλιτζαλί άλλαξε αρκετές φορές εξαιτίας των μπόνους που προβλέπονταν για κάθε μονάδα τηλεθέασης που έδινε το συγκεκριμένο τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Πόσα συγκέντρωσαν οι τρεις
Ο σκληρός ανταγωνισμός ανάμεσα στους τρεις μεγάλους παίκτες προκύπτει και από τα οικονομικά στοιχεία του 2016 για τη διεκδίκηση της διαφήμισης. Ο ΑΝΤ1 συγκέντρωσε 51.251.967 ευρώ από τη διαφήμιση το 2016, με τζίρο 72.786.494 ευρώ, έναντι εσόδων από τη διαφήμιση 45.516.656 ευρώ το 2015 και συνολικού κύκλου εργασιών 65.888.850 ευρώ. Ο Alpha είχε το 2016 έσοδα από τη διαφήμιση ύψους 51.031.432 ευρώ και τζίρο 62.899.985 ευρώ έναντι διαφημιστικών εσόδων 44.853.365 ευρώ το 2015 και κύκλου εργασιών 56.795.339 ευρώ.
Η εκτίναξη του ΣΚΑΪ αποτυπώνεται καλύτερα στα έσοδα του 2016. Η Ειδήσεις Ντοτ Κομ ΑΕ είχε έσοδα από την τηλεοπτική διαφήμιση 22.742.757 ευρώ, με τζίρο 33.381.875 ευρώ, έναντι διαφημιστικών εσόδων 16.659.508 ευρώ το 2015 και κύκλου εργασιών 24.096.128 ευρώ. Το 2017, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η σχέση αυτή ανατράπηκε και ο ΣΚΑΪ συγκέντρωσε πολλαπλάσια έσοδα από τη διαφήμιση.