Τι αλλάζει στη μέτρηση
Μεγάλες αλλαγές αναμένονται στη μέτρηση τηλεθέασης. Από τη χώρα έχουν μεταναστεύσει 670.000 άνθρωποι, ηλικίας 24 έως 38 ετών, λόγω της μνημονιακής λιτότητας, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί κενό στην αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος τηλεθέασης. Η αγορά των τηλεοπτικών σταθμών αποφάσισε να προλάβει τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Νίκο Παππά και να προχωρήσει μόνη της σε αλλαγές επί του δείγματος που χρησιμοποιεί η Nielsen.
Στην ημερήσια διάταξη είναι πρώτα απ’ όλα η στάθμισή του σε συνεργασία με την ΕΛΣΤΑΤ, καθώς όλα αυτά τα χρόνια των Μνημονίων και παρά τις αλλαγές στα εισοδήματα του κόσμου και τη μετανάστευση δεν είχε γίνει καμία τέτοια προσπάθεια. Θα υπάρξει προκήρυξη για τη λεγόμενη «έρευνα βάσης», μέσα από την οποία θα οριοθετηθεί το νέο δείγμα. Συνήθως τις εργασίες αυτές τις αναλαμβάνει η Metron Analysis ή η MRB.
Η δεύτερη κίνηση θα είναι η επαναλειτουργία της Επιτροπής Ελέγχου Έρευνας Τηλεθέασης, η οποία ελέγχεται από ιδιωτικά κανάλια, διαφημιστές και αγορά. Η ΕΡΤ είχε αποχωρήσει από την Επιτροπή το 2006 λόγω της εισαγγελικής έρευνας που είχε διενεργηθεί εκείνη την εποχή. Επίσης, στην Επιτροπή αυτή δεν εκπροσωπείται το ΕΣΡ, το οποίο είναι αρμόδιο κατά το Σύνταγμα για τη Ραδιοτηλεόραση. Η ΕΕΕΤ σταμάτησε να λειτουργεί το 2009 λόγω κόστους (100.000 ευρώ).
Η επόμενη επιλογή είναι η αύξηση των προσώπων που μετέχουν στο δείγμα, κάτι που σημαίνει πως θα ακριβύνει η μέτρηση για τα κανάλια, αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα να εξετάζονται καλύτερα οι προτιμήσεις του κοινού. Στη μέτρηση είναι πιθανό να συμπεριληφθούν και τα νέα είδη τηλεθέασης, μέσω ταμπλετών και υπολογιστών, με τη συνδρομή του internet.