“Παρόν” 04.03.2012
Για δυο ολόκληρα χρόνια, το 2010 και το 2011 η κρατική διαφήμιση είχε πέσει κοπεί κατά 50%. Για το 2011 οι εγκρίσεις από την αρμόδια γενική γραμματεία είχαν σταματήσει στον Ιούνιο του έτους. Τώρα ενόψει των εκλογών ξεκίνησε η υπογραφή αποφάσεων εγκρίσεις για διαφημιστικά προγράμματα περιφερειών, νομαρχιών, φορέων. Οι μεγάλοι οργανισμοί του δημοσίου έχουν ανακοινώσει μεγάλα προγράμματα επικοινωνίας εκατομμυρίων ευρώ. Έτσι ενώ για το 2011 η κρατική διαφήμιση δεν έφθασε ούτε τα 40 εκατ. ευρώ, αυτή τη στιγμή σε ένα μόλις 2μηνο του 2012, «τρέχουν» διαγωνισμοί για τη διαφήμιση σε ποσό άνω των 30 εκατ. ευρώ!
Είναι φανερό πως το πολιτικό σύστημα προετοιμάζεται για βουλευτικές εκλογές. Οι φορείς του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα έχουν προχωρήσει σε διαγωνισμούς για μεγάλες και μικρές διαφημιστικές εκστρατείες. Ενδεικτικά αυτή την περίοδο υπάρχει ο μεγάλος διαγωνισμός του ΟΠΑΠ για 10 εκατ., της ΔΕΗ για 12 εκατ. ευρώ ενώ μόλις την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε διαγωνισμός διαφήμισης από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ύψους 4 εκατ. ευρώ, άλλος διαγωνισμός από το ΥΠΕΚΑ με κόστος 2 εκατ. ευρώ. Και παράλληλα δόθηκε έγκριση από τον υπουργό Επικρατείας για τουλάχιστον δέκα διαφημιστικές εκστρατείες στην περιφέρεια με προϋπολογισμούς από 200 χιλιάδες ευρώ έως και ένα εκατομμύριο. Την ίδια ώρα μπαίνει σε εφαρμογή και το μεγάλο πρόγραμμα διαφήμισης της περιφέρειας της Αττικής, διαφημιστικό πρόγραμμα που ήταν σε εκκρεμότητα από το 2011 και πλέον αρχίζει να υλοποιείται με προϋπολογισμό 8 εκατ. ευρώ.