Παρόν/ 16.05.2010
Κακό είναι το κλίμα στις σχέσεις του ΟΠΑΠ με την Ένωση Διαφημιστικών εταιρειών μετά το εξώδικο της ΑΔΕΛ στον οργανισμό και την παρέμβαση της ΕΔΕΕ στον διευθύνοντα σύμβουλο. Η αλληλογραφία ανάμεσα στην ΕΔΕΕ και τη διοίκηση του ΟΠΑΠ επικεντρώνει σε τρία στοιχεία διαφωνίας. Ο οργανισμός δηλώνει πως είναι ανώνυμη εταιρεία και έτσι δεν δίνει τα πρακτικά των συνεδριάσεων των επιτροπών του σε τρίτα πρόσωπα, δεν ανήκει στα νομικά πρόσωπα του δημοσίου και για αυτό δεν πρόκειται να δεχθεί τη συμμετοχή εκπροσώπου της ΕΔΕΕ στις αξιολογήσεις των διαγωνιστικών διαδικασιών, αρνείται ρητά την θεσμοθέτηση αμοιβής σε εταιρείες που λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς καθώς «δεν ασκεί επιδοματική ή χρηματοδοτική πολιτική προς επίδοξους ή υποψήφιους συνεργάτες».
Η τελευταία φράση είναι αυτή που ενόχλησε πάρα πολύ τις διαφημιστικές εταιρείες. Στη δική της απάντηση η ΕΔΕΕ δηλώνει πως «οι χαρακτηρισμοί αυτοί μειώνουν τους υποψήφιους». Η ΕΔΕΕ επιμένει πως ο οργανισμός δεν είναι ιδιωτικός αλλά υπόκειται στις υποχρεώσεις των νομικών προσώπων δημοσίου και για αυτό θα πρέπει να μετέχει ανεξάρτητος σύμβουλος στην αξιολόγηση των προσφορών για τα επικοινωνιακά προγράμματα. Η τακτική αυτή εξάλλου ακολουθείται ολοένα και συχνότερα και στον ιδιωτικό τομέα. Σημειώνει επίσης πως η αμοιβή συμμετοχής στους διαγωνισμούς είναι θεσμικά αναγνωρισμένη εναλλακτική πρακτική σε χώρες της Ευρώπης όπως η Βρετανία, η Δανία, η Γερμανία και άλλες.