Χωρίς να υπάρξει το οποιοδήποτε έργο για τα ΜΜΕ , πλην των πρωτοβουλιών Γερουλάνου για την ΕΡΤ , κύλησαν οι πρώτες 100 ημέρες της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου. Μάλιστα , την κατάργηση του υπουργείου επικρατείας υπάρχουν ακόμη αρμοδιότητες που δεν έχουν ξεκάθαρα διανεμηθεί όπως συνέβη με το ΑΠΕ, που αρχικά μετακινήθηκε στην εποπτεία Γερουλάνου και στη συνέχεια έγινε απόπειρα να επιστρέψει στον Γ. Πεταλωτή, χωρίς ωστόσο να είναι ξεκάθαρα αν νομικά ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Είναι κάτι περισσότερο από προφανές
Το κυβερνητικό σχήμα για τα ΜΜΕ φαίνεται να έχει ως εξής . Ο Παύλος Γερουλάνος έχει την ΕΡΤ και την εποπτεία του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου. Ο Γιάννης Ραγκούσης, ως υπουργός εσωτερικών έχει το μεγαλύτερο μέρος των αρμοδιοτήτων του πρώην υπουργείου επικρατείας, όπως το πολιτικό σκέλος της έκδοσης των ραδιοτηλεοπτικών αδειών , την κρατική διαφήμιση τη Διεύθυνση εποπτείας Μ.Μ.Ε. της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και την εποπτεία του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων κ.α. Ο Γιώργος Πεταλωτής, αναμένει το ΑΠΕ έχει την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και μάλλον είναι στην αρμοδιότητα του,ο περιφερειακός Τύπος. Το τεχνικό σκέλος των αδειών των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών ανήκει στο υπουργείο υποδομών και τον υφυπουργό Νίκο Σηφουνάκη, ενώ τα ζητήματα διαφάνειας ανήκουν στο υπουργείο δικαιοσύνης.
Μια μικρή λίστα με τα καυτά ζητήματα των ΜΜΕ περιλαμβάνει:
-Διαπλοκή συμφερόντων: Η κατάργηση του νόμου για το βασικό μέτοχο επιτρέπει στους προμηθευτές του δημοσίου να ελέγχουν και ΜΜΕ , ασκώντας αθέμιτο ανταγωνισμό σε όσους δεν έχουν πρόσβαση στα κρατικά χρήματα
-Κρίση : Μικρά και μεγάλα συγκροτήματα κινδυνεύουν με κατάρρευση. Η προηγούμενη κυβέρνηση όταν έβαλε λουκέτο ο «Ελεύθερος Τύπος» δεν εκπόνησε κανένα πρόγραμμα για την αποκατάσταση των ανέργων . Ο φόβος είναι μήπως το σκηνικό επαναληφθεί
-Άδειες : προθεσμία της προκήρυξης για την έκδοση των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών αδειών έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2009, χωρίς να δοθεί νέα παράταση. Κοινώς οι σταθμοί, για μια ακόμη φορά είναι στον αέρα.
-Μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση: Η διαδικασία της παραδόθηκε στη Digea την εταιρεία των 7 σταθμών εθνικής εμβέλειας από την προηγούμενη κυβέρνηση. Όπως έχουμε ξαναγράψει για τη μετάβαση πρέπει να εκδοθεί ο οριστικός ψηφιακός χάρτης συχνοτήτων, το Προεδρικό Διάταγμα για τις προϋποθέσεις συμμετοχής στην διαδικασία αδειοδότησης οι κοινές υπουργικές αποφάσεις για τις τεχνικές προδιαγραφές τηλεοπτικού εξοπλισμού (ψηφιακοί δέκτες και τηλεοράσεις με ενσωματωμένο δέκτη) για τον καθορισμό οικονομικού ανταλλάγματος του δικαιώματος χρήσης της άδειας, για την τιμολόγηση από την ΕΡΤ των σταθμών εθνικής και τοπικής εμβέλειας που θα φιλοξενούνται στους διαύλους της, και τα πάρκα κεραιών ψηφιακής τηλεόρασης κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας. Επίσης πρέπει να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για την προκήρυξη του αριθμού των αδειών εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας. Πρέπει επίσης να υπάρξει νομικό πλαίσιο για την IPTV και τις ευρυζωνικές υπηρεσίες
– Κρατική διαφήμιση : Το σύστημα Ρουσόπουλου με τον ίσο αριθμό καταχωρήσεων με διαφορετικό τιμολόγιο, ανάλογα με την κυκλοφορία, δεν λειτούργησε σχεδόν ποτέ.
-Δημοσιογράφοι & δημόσιο: Εξακολουθεί να επικρατεί αδιαφάνεια στη σχέση των δημοσιογράφων με το δημόσιο καθώς η σχετική λίστα με τους εργαζόμενους δημοσιογράφους σε υπουργεία, φορείς και ΟΤΑ τελευταία φορά δημοσιοποιήθηκε το 2005 . Εκκρεμεί ακόμη η αντιμετώπιση των σχέσεων εργασίας των συμβασιούχων στα δημοτικά ΜΜΕ και την ΕΡΤ.
-Ασφάλιση: Εκκρεμεί η κατοχύρωση των ηλεκτρονικών ΜΜΕ ως ενημερωτικά Μέσα και η θεσμοθέτηση κανόνων για την απασχόληση και την ασφάλιση εργαζομένων σε αυτά. Οι επιχειρηματίες θέτουν ζήτημα μείωσης του αγγελιοσήμου.
-Ανεξάρτητες αρχές: Επείγουσα η ρύθμιση των αρμοδιοτήτων ΕΣΡ-ΕΕΤΤ
-Αγωγές : Η βιομηχανία των αγωγών συνεχίζει να υφίσταται