Οι πλέ0ν κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον των ΜΜΕ στην Ελλάδα , λαμβάνονται αυτή την περίοδο, υπό την πίεση της κρίσης. Αυτό είναι εξαρχής ύποπτο, καθώς όλοι γνώριζαν πως θα χτυπούσε και τα ζημιογόνα media, το κύμα που ξεκίνησε από τη “φούσκα” των ακινήτων στις ΗΠΑ.
Δεν ήταν μόνο τα αλλεπάλληλα δημοσιεύματα του “Π” για το δανεισμό και τις ζημιές των ελληνικών Μέσων ή το λουκέτο στον “Ελεύθερο Τύπο” και το City. Θυμίζουμε πως πριν από ένα χρόνο, διαφημιστές και διαφημιζόμενοι έκαναν συνέδριο και προέτρεπαν τους τηλεοπτικούς σταθμούς να μην κάνουν αναφορές στην κρίση! Το κύμα που χτυπάει τώρα την ελληνική κοινωνία ,λοιπόν, είχε ημερομηνία και ώρα σύγκρουσης.
Υπάρχει ως τώρα η άποψη που αναφέρει πως είναι τόσο σφικτή η διαπλοκή , Μέσων , Τραπεζών και Διαφημιστικών Εταιρειών που θα δημιουργήσει συνθήκες ντόμινο. Ο πρώτος που θα “σκάσει” θα πάρει μαζί του και τους άλλους.
Η δεύτερη λέει, πως η επέμβαση πρέπει να γίνει άμεσα και όποιος αντέξει, με στόχο να δημιουργηθεί μια νέα λευκή σελίδα, ώστε να επανασχεδιαστεί το σκηνικό.
Για τους εργαζόμενους στα Μέσα, η προοπτική είναι η ίδια. Απολύσεις στο 30% του προσωπικού που απασχολούνται στα Μέσα και μείωση έως και 50% στις αποδοχές για όσους μείνουν.
Είναι προφανές πως και οι δύο προτεινόμενες λύσεις φέρνουν την καταστροφή. Διότι, συντηρούν το ίδιο άρρωστο καθεστώς με διαπλεκόμενα Μέσα και Τράπεζες και το κυριότερο , τα πρόσωπα που είναι υπεύθυνα για το αδιέξοδο, θέλουν να είναι εκείνοι που θα χαράξουν και το μέλλον.
Ο άλλος δύσκολος δρόμος είναι τα Μέσα να απευθυνθούν ξανά στο κοινό τους.