Και κάλυψη των επισφαλειών από ασφαλιστική εταιρεία
Αποκλειστικό/ ΠΑΡΟΝ 07.02.2010
Εκτός από την αξιολόγηση της χώρας από τους διάφορους επενδυτικούς οίκους έρχεται κι εκείνη των διαφημιζομένων! Σύμφωνα με πληροφορίες οι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι διαφημιστικές εταιρείες εξετάζουν ένα σύστημα αξιολόγησης της οικονομικής επιφάνειας των διαφημιζομένων, με τη συνδρομή εταιρείας αξιολόγησης και ασφαλιστικής εταιρείας με στόχο τη μείωση των επισφαλειών στην εποχή της κρίσης. Το σχέδιο περιλαμβάνει , όπως προκύπτει από τις συζητήσεις που έγιναν και τις αποφάσεις που ελήφθησαν τη δημιουργία ενός συστήματος βαθμολογίας, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις χώρες και τους οίκους αξιολόγησης, το οποίο θα επιτρέπει τη διάθεση του διαφημιστικού χρόνου των καναλιών στους διαφημιζόμενους, με μεγαλύτερη ασφάλεια. Τη δουλειά της αξιολόγησης των εταιρειών , φαίνεται να αναλαμβάνει η Icap, η οποία και θα παρέχει όλα τα στοιχεία για τους υποψήφιους διαφημιζόμενους έτσι ώστε στη συνέχεια οι τηλεοπτικοί σταθμοί να παραχωρούν το διαφημιστικό τους χρόνο, προσδοκώντας στο τέλος της συνεργασίας πως θα λάβουν τα χρήματά τους. μετά την αξιολόγηση μια ασφαλιστική εταιρεία , έναντι ενός μικρού ποσού θα ασφαλίζει τη σχέση καναλιού- διαφημιστικής – διαφημιζόμενου και αν στο τέλος δεν υπάρχουν χρήματα θα αναλαμβάνει να καλύψει τη διαφήμιση. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως όποιος δεν θα λαμβάνει το «πιστοποιητικό» αξιολόγησης, δεν θα μπορεί να διαφημιστεί στα εθνικής εμβέλειας κανάλια. Επίσης δεν είναι γνωστό αν και το δημόσιο θα υποβάλλεται στη διαδικασία ελέγχου από τους ιδιωτικούς σταθμούς προκειμένου να μεταδοθούν οι διαφημίσεις τους.
Η ιδέα αυτή , της αξιολόγησης των επιχειρήσεων περιλαμβανόταν στα προληπτικά μέτρα που πρότεινε η ΕΔΕΕ τον περασμένο Απρίλιο , με τη δημιουργία ενός «κλειστού (με κωδικό) χώρου ανταλλαγής οικονομικής φύσεως πληροφοριών όπου την ευθύνη θα έχουν αποκλειστικά» όσοι τις παρέχουν. Η ΕΔΕΕ είχε ακόμη προτείνει τη σύσταση ενός Επικουρικού Ταμείου ασφάλισης των τζίρων το οποίο θα χρηματοδοτούνταν από τα ίδια τα ΜΜΕ , τις διαφημιστικές και τους διαφημιζόμενους, αλλά μάλλον εγκαταλείφθηκε.
Εκτίμηση για πτώση 200 εκατ. ευρώ
Απώλειες 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με τη κερδοφόρο χρονιά του 2008 θεωρούν οι διαφημιστικές εταιρείες πως θα έχει η τηλεοπτική αγορά το τρέχον έτος . Αν αυτές οι ζημιές επιβεβαιωθούν θα ενεργοποιηθεί η συζήτηση για τις συγχωνεύσεις μεταξύ των τηλεοπτικών σταθμών, μειώνοντας τον αριθμό από 7 σε 3.