Το ΕΣΡ κρίνει ότι «το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο είναι παρωχημένο» και επισημαίνει την «ανάγκη εκ νέου ρύθμισης της αγοράς των οπτικοακουστικών υπηρεσιών και κατά συνέπεια τον επαναπροσδιορισμό των αρμοδιοτήτων του». Τη διαπίστωση αυτή κάνει το ΕΣΡ στον ετήσιο απολογισμό του για το 2014. Υπό άλλες συνθήκες, θα ήταν χρήσιμη. Μετά την ολοκλήρωση, όμως, της διαδικασίας μετάβασης στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση χωρίς άδειες, με το ΣτΕ να έχει κρίνει αντισυνταγματική τη λειτουργία των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών και μη νόμιμη τη συγκρότηση του ΕΣΡ, έχει μικρή αξία. Επί 12 χρόνια στις ίδιες θέσεις, τα περισσότερα μέλη του ΕΣΡ έχασαν πολλές ευκαιρίες να βάλουν τάξη στον χώρο. H ραδιοτηλεοπτική αρχή αναφέρει πως είχε υποβάλει το 2009 συνολική πρόταση αναμόρφωσης της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας και το 2013 –κατόπιν παρότρυνσης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας- σχέδιο νόμου για την αδειοδότηση των ιδιωτικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, «ωστόσο τίποτα δεν έγινε έως σήμερα».