Τι φέρνει για τα ΜΜΕ το “Μνημόνιο 2”
“Παρόν” 19.02.2012
Υπάρχει κίνδυνος να υφαρπάξει το αγγελιόσημο ο κρατικός προϋπολογισμός; Το ερώτημα συζητείται ευθέως τις τελευταίες μέρες εξαιτίας των όσων προβλέπονται στο Mνημόνιο 2» για τους «πόρους υπέρ τρίτων». Στην εν λόγω διάταξη δεν γίνεται συγκεκριμένη αναφορά για το αγγελιόσημο αλλά γίνεται παραπομπή σε «πόρους» που είχαν δηλωθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών στην τρόικα τον Νοέμβριο του 2011. Την περίοδο εκείνη είχε εκδηλωθεί κινητικότητα από τους διαφημιστές που επιμένουν στην κατάργηση ή μείωση του ποσοστού του αγγελιόσημου ως «φόρος» που εμποδίζει την ανάπτυξη! Η άλλη πλευρά βέβαια είναι πως ο νόμος για το αγγελιόσημο είναι σαφής και τον αναφέρει ως «οιονεί εργοδοτική εισφορά» με δεδομένο ότι οι επιχειρηματίες το χώρο των ΜΜΕ δεν πληρώνουν εισφορές για την ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων τους.
Το μνημόνιο ορίζει πως οι «πόροι υπέρ τρίτων» θα πρέπει να προσδιοριστούν, ποσά και δικαιούχοι, και να εντάσσονται στον κρατικό προϋπολογισμό. Μετά το κράτος θα κάνει την κατανομή τους στους δικαιούχους. Όπως γίνεται κατανοητό μια τέτοια εξέλιξη για το αγγελιόσημο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη εξάρτηση των εφημερίδων απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα όργανα της εκάστοτε κυβέρνησης. Τα μυστήρια του αγγελιόσημου αναμένεται να λύσει η κατάθεση του εφαρμοστικού νόμου. Κατά πληροφορίες μας υπάρχει έντονη κινητικότητα γύρω από αυτό το θέμα και ήδη πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη εκπροσώπων των ασφαλιστικών ταμείων του ΕΤΑΠ ΜΜΕ, ΕΔΟΕΑΠ και των συνδικαλιστικών ενώσεων. Θέμα της η κατάθεση διάταξης από την πλευρά των εργαζομένων στο υπουργείο Εργασίας για το αγγελιόσημο στο διαδίκτυο.