- Αύξηση των εσόδων λιανικής στο 1ο τρίμηνο του 2014 για πρώτη φορά μετά από 8 τρίμηνα.
- Διατήρηση της δυναμικής απήχησης των υπηρεσιών Nova 3Play στο 1ο τρίμηνο του 2014, με τις συνολικές συνδρομές στα τέλη Μαρτίου να φτάνουν τις 1.145.948, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό.
- Στο 1ο τρίμηνο του 2014, το μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές LLU ανήλθε στο 83,9%, ενώ το μερίδιο αγοράς σε συνδρομητές LLU ανήλθε στο 32,3% (+2,7 π.μ. σε σχέση με 1ο τρίμηνο του 2013).
- Στο τέλος Μαρτίου σημειώθηκε νέο ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές PayTV (482 χιλιάδες).
Q1 2014 | Q1 2013 | Δ | |
Συνολικές συνδρομές | 1.145.948 | 946.870 | 21,0% |
Μοναδικά νοικοκυριά | 822.402 | 761.390 | 8,0% |
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play | 323.546 | 185.480 | 74,4% |
Συνδρομητές Broadband | 663.515 | 573.249 | 15,7% |
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα | 482.433 | 373.621 | 29,1% |
Συνολικά έσοδα | 96.804 | 97.514 | -0,7% |
Προσαρμοσμένα EBITDA (.000€) | 15.973 | 17.901 | -10,8% |
Δημοσιευμένα EBITDA (.000€) | 15.973 | 15.133 | 5,5% |
Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
«Ο αντίκτυπος της σημαντικής αύξησης της συνδρομητικής μας βάσης σταδιακά αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα, βελτιώνοντας αρχικά τα έσοδα λιανικής της εταιρείας, ενώ παράλληλα ενισχύει τα μερίδια αγοράς μας».
Λειτουργικά Αποτελέσματα
Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του Μαρτίου του 2014, οι συνδρομητές υπηρεσιών Nova 3Play της Forthnet, ανήλθαν στους 323,5 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 74,4%, σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2013, ενισχύοντας την παρουσία της Forthnet στα ελληνικά νοικοκυριά. Στο 1ο τρίμηνο του 2014, οι νέοι συνδρομητές Nova 3Play ανήλθαν σε 38,2 χιλιάδες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση συγκρινόμενοι με τους 23,2 χιλιάδες της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Αντίστοιχα, αύξηση σημειώθηκε στο μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet, με την τάση αυτή να δρα υποστηρικτικά, τόσο στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή, όσο και στην ενίσχυση της πιστότητας των πελατών.
Q1 2014 | Q1 2013 | Δ | |
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες | 323.546 | 185.480 | 74,4% |
Ποσοστό νοικοκυριών με συνδυαστικές υπηρεσίες | 39,3% | 24,4% | +15,0π.μ. |
Νέα νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες | 38.231 | 23.238 | 64,5% |
Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2014, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 15,7% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς ανήλθαν στους 663,5 χιλιάδες. Στο σύνολο της αγοράς LLU, το 1ο τρίμηνο του 2014 προστέθηκαν 36 χιλιάδες γραμμές, εκ των οποίων οι 30,2 χιλιάδες αφορούν νέους συνδρομητές της Forthnet. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε νέους συνδρομητές LLU έφτασε το 83,9%, επαληθεύοντας τη δυναμική απήχηση του Nova 3Play.
Q1 2014 | Q1 2013 | Δ | |
Συνδρομητές Broadband[1] | 663.515 | 573.249 | 15,7% |
Νέοι συνδρομητές | 31.162 | 8.267 | 276,9% |
Ενεργοί συνδρομητές LLU | 627.170 | 541.376 | 15,8% |
Ποσοστό LLU | 94,5% | 94,4% | +0,1π.μ. |
Νέοι συνδρομητές LLU | 30.192 | 28.036 | 7,7% |
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές | 83,9% | 85,7% | -1,8π.μ. |
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU | 32,3% | 29,6% | +2,7 π.μ. |
Τους τελευταίους 12 μήνες, το μερίδιο αγοράς της Forthnet σε συνδρομητές LLU, αυξήθηκε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες.
Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο πρώτο τρίμηνο του 2014, η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 29,1% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 482,4 χιλιάδων συνδρομητών παρά την περιορισμένη αγοραστική δύναμη. Η απήχηση των συνδυαστικών υπηρεσιών/3play της Forthnet συνεχίστηκε δυναμικά και στο 1ο τρίμηνο του 2014. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3play αναμένεται να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.
Q1 2014 | Q1 2013 | Δ | |
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα | 482.433 | 373.621 | 29,1% |
Οικονομικά Αποτελέσματα
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 1ο τρίμηνο του 2014, ανήλθε στα €96,8εκ., παρουσιάζοντας πτώση σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2013, κυρίως λόγω της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Η από 1/1/14 μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα κατά €0,6 εκατ..
Ανάλυση εσόδων(€ ‘000) | Q1 2014 | Q1 2013 | Δ |
Λιανική | 75.997 | 75.593 | 0,5% |
Λιανική -Telco | 43.291 | 40.379 | 7,2% |
Λιανική – PayTV | 32.706 | 35.214 | -7,1% |
Εταιρικοί πελάτες | 14.491 | 14.925 | -2,9% |
Εταιρικοί πελάτες -Telco | 9.425 | 10.537 | -10,6% |
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV | 5.067 | 4.387 | 15,5% |
Διαφήμιση | 3.639 | 2.730 | 33,3% |
Λοιπά έσοδα | 2.677 | 4.267 | -37,3% |
Συνολικά έσοδα | 96.804 | 97.514 | -0,7% |
Παρότι τα έσοδα το 1ο τρίμηνο του 2014 μειώθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, η μείωση σταδιακά περιορίζεται. Η μείωση των εσόδων ήταν μόλις 0,7%, όταν το 1ο τρίμηνο του 2013 ήταν 5,5%. Η τάση βελτίωσης των εσόδων είναι πιο εμφανής στα έσοδα λιανικής εξαιτίας της εμπορικής επιτυχίας του Nova 3Play. Η αυξανόμενη συνδρομητική βάση βελτιώνει τα έσοδα λιανικής, με το 1ο τρίμηνο να εμφανίζει αύξηση για πρώτη φορά μετά από 8 αρνητικά τρίμηνα.
Έσοδα λιανικής | Q1 2014 | Q4 2013 | Q3 2013 | Q2 2013 | Q1 2013 |
Συνολικά έσοδα λιανικής
(y-o-y μεταβολή) |
+0,5% | -0,4% | -3,6% | -7,3% | -8,9% |
Η επίπτωση της αύξησης σε νέους συνδρομητές που συντελέστηκε το 1ο τρίμηνο, δεν αποτυπώνεται πλήρως στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA του 1ου τριμήνου του 2014 ανήλθαν στα €15,97 εκατ. έναντι €17,90 εκατ. το 1ο τρίμηνο του 2013, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών, της αυξημένης εισροής συνδρομητών και της μείωσης του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή.
Ανάλυση EBITDA(€ ‘000) | Q1 2014 | Q1 2013 | Δ |
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) | 96.804 | 97.514 | -0,7% |
Δημοσιευμένα EBITDA | 15.973 | 15.133 | 5,5% |
Προσαρμοσμένα EBITDA[2] | 15.973 | 17.901 | -10,8% |
Περιθώριο προσαρμοσμένων EBITDA | 16,5% | 18,4% | -1,9π.μ. |
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το Μάρτιο του 2014 ανέρχεται σε €325 εκ.
Πρόσφατες Εξελίξεις
- Η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα της υπηρεσίας Nova GO. Με τη νέα αυτή καινοτόμα υπηρεσία, οι συνδρομητές των αθλητικών καναλιών Novasports και των κινηματογραφικών καναλιών Novacinema, έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης LIVE καναλιών, On-Demand προγραμμάτων, καθώς και προγραμμάτων catchup, όπου και αν βρίσκονται, όποια συσκευή και αν διαθέτουν. Η υπηρεσία εμφανίζει σημαντική αποδοχή και διατίθεται ήδη σε περισσότερους από 56.000 συνδρομητές.
- Η εταιρεία προχώρησε στη διάθεση της νέας υπηρεσίας Nova 3PlaySAT, παρέχοντας ποιοτική ψυχαγωγία και αξιόπιστη επικοινωνία, αποκλειστικά μέσω δορυφόρου, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές. Η υπηρεσία Nova 3PlaySAT δύναται να εμπλουτιστεί ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε οικογένειας, με όλες τις πρόσθετες υπηρεσίες του Nova 3Play.
- Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, ολοκληρώθηκε η Α’ φάση αναδιάρθρωσης του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα αυξήθηκε η παραγωγικότητα του τηλεφωνικού κέντρου και βελτιώθηκε η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εξυπηρέτησης, την ίδια στιγμή που η πελατειακή βάση αυξάνεται, αγγίζοντας ιστορικά υψηλά.
[1]Ενεργοί & υπό ενεργοποίηση συνδρομητές
[2]Προσαρμοσμένα EBITDA από μη ταμειακές και άλλες προσαρμογές