Ένα νέο τοπίο στη διαφήμιση και στην εμπορική επικοινωνία έρχεται να διαμορφώσει το σχέδιο του Κώδικα Δεοντολογίας Οπτικοακουστικών και Ραδιοφωνικών Εμπορικών Ανακοινώσεων του ΕΣΡ, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ύστερα από συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 16 Ιουλίου. Το «Π» σταχυολογεί τις πιο ενδιαφέρουσες διατάξεις.
Το Σχέδιο του ΕΣΡ αναφέρει πως επιτρέπονται οι οπτικοακουστικές και ραδιοφωνικές εμπορικές ανακοινώσεις φαρμάκων και θεραπευτικών αγωγών που διατίθενται χωρίς ιατρική συνταγή, εφόσον έχει χορηγηθεί άδεια κυκλοφορίας τους από τον αρμόδιο κρατικό φορέα.
Η αναλογία του χρόνου μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων και μηνυμάτων τηλεπώλησης δεν πρέπει να υπερβαίνει: κατά το χρονικό διάστημα από τις 6:00 έως τις 18:00 το 20% (δηλαδή τα 144 λεπτά) και κατά το χρονικό διάστημα από τις 18:01 έως τις 00:00 το 20% (δηλαδή τα 72 λεπτά). Η μετάδοση διαφημίσεων, τηλεπωλήσεων και η τοποθέτηση παιδικών παιχνιδιών στο διάστημα 7:00 – 22:00 κάθε ημέρας απαγορεύεται. Επίσης, εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος απαγορεύεται η μετάδοση διαφημίσεων ιστοσελίδων και ιστοτόπων που απευθύνονται σε ανηλίκους και προβάλλουν ή αναφέρουν παιδικά παιχνίδια, ιδίως τα χαρακτηριστικά ή την ονομασία τους.
Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος η μετάδοση διαφημίσεων των επιχειρήσεων που κατασκευάζουν ή πωλούν παιδικά παιχνίδια, καθώς και των ιστοσελίδων ή ιστοτόπων τους, εφόσον δεν προωθούν τα συγκεκριμένα προϊόντα. Δηλαδή, μπορεί να αναφέρεται το εμπορικό σήμα της εταιρείας, αλλά χωρίς τα προϊόντα που θα πουλάει, ενώ θα παρακολουθούν τα παιδιά το τηλεοπτικό πρόγραμμα.
Νέες διαφημιστικές τεχνικές
Το Σχέδιο του ΕΣΡ αναφέρει πως θα επιτρέπονται κατ’ εξαίρεση η «ταυτόχρονη μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων και συντακτικού περιεχομένου με τη χρήση νέων διαφημιστικών τεχνικών». Τα μηνύματα αυτά πρέπει να είναι σύντομα, να μην καταλαμβάνουν υπερβολικό χώρο στην οθόνη και η συχνότητά τους να είναι περιορισμένη, Ο χρόνος προβολής των μηνυμάτων αυτών προσμετράται στον συνολικό χρόνο μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων.
Αθλητικά προγράμματα και διαφημίσεις
Τα μεμονωμένα διαφημιστικά μηνύματα και τα μηνύματα τηλεπώλησης επιτρέπονται σε αθλητικές εκδηλώσεις, ενώ «στα λοιπά προγράμματα η μετάδοση μεμονωμένων διαφημιστικών μηνυμάτων και μηνυμάτων τηλεπώλησης αποτελεί εξαίρεση». Επιτρέπεται, ακόμη, η μετάδοση εικονικών διαφημιστικών μηνυμάτων, ιδίως στο πλαίσιο της μετάδοσης ενός αθλητικού γεγονότος, μόνο στις επιφάνειες του χώρου ή του σταδίου όπου είναι εφικτή η διαφήμιση με φυσικό τρόπο.