Μοναδικό φαινόμενο αποτελεί πλέον το Mega. Ο σταθμός, κουτσουρεμένος και υπό την ασφυκτική πίεση των τραπεζών, χωρίς να έχει επενδύσει για την αγορά προγράμματος, εξακολουθεί να έχει ποσοστό της τάξης του 10% στις ηλικίες 15-44. Παρά την ανθεκτικότητα του καναλιού, δεν διαφαίνεται φως στο τούνελ, ενώ υπάρχει πλέον και δυσαρέσκεια από τους μετόχους για τους χειρισμούς που γίνονται από τις τράπεζες.
Το Mega, ακόμη και αν οδηγηθεί στη διαδικασία του άρθρου 106 Β του Πτωχευτικού Κώδικα, δεν σώζεται στην πλήρη του μορφή, η οποία του έδινε κύρος και μία από τις δύο πρώτες θέσεις στην αγορά. Η γραφειοκρατία της συγκεκριμένης διαδικασίας είναι τέτοια που πρακτικά σημαίνει πως το Mega θα χάσει τη σεζόν 2017-2018 και τους πόντους μαζί με τα έσοδα από την τηλεθέαση θα τα κερδίσουν οι ανταγωνιστές του. Στην καλύτερη περίπτωση θα είναι έτοιμο για τη σεζόν 2018-2019.
Το συγκριμένο business plan της Grant Thornton έχει παραδοξολογίες, καθώς αφορά μια εν λειτουργία τηλεοπτική εταιρεία, την οποία μετατρέπει σε βιντεοκλάμπ με τη μετάδοση δημοφιλών σειρών, ενώμε το άρθρο 106 Β ο σταθμός εύκολα μπορεί να φτάσει σε συγκεκριμένη αγκαλιά.
Μεγάλη ανησυχία επικρατεί στους τεχνικούς και τους δημοσιογράφους για την επόμενη ημέρα από τη μετεξέλιξη του Mega Channel σε μίνι… βιντεοκλάμπ, που προδίδει εύκολα την απουσία απασχόλησής τους. Άλλωστε και η πρόταση της Grant Thornton τον περασμένο Απρίλιο ήταν για έναν τηλεοπτικό σταθμό με εντελώς διαφορετικό προφίλ από ότι λειτουργούσε μέχρι να τον εγκαταλείψουν οι παλαιοί του μέτοχοι, με συρρίκνωση του ειδησεογραφικού προφίλ, ανάδειξη του ψυχαγωγικού και μείωση, συνολικά, του ανθρώπινου δυναμικού. Θυμίζουμε ότι ο ν. 4339/2015 του Νίκου Παππά προβλέπει κατ’ ελάχιστο 400 θέσεις εργασίας, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ισχυρή αντίφαση με το σχέδιο της Grant Thornton.
Τι λένε οι μέτοχοι;
Άραγε, σε αυτές τις θέσεις που προωθούν και υποστηρίζουν οι τράπεζες μπορεί να υπάρξει ομοφωνία των μετόχων; Οι δύο νεοεισελθόντες, ο Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Ιβάν Σαββίδης, έχουν δείξει ισχυρό ενδιαφέρον για τα media και κυρίως για το ενημερωτικό σκέλος. Έδειξαν επίσης πως ενδιαφέρονται για τη διάσωση και όχι για το κλείσιμό τους, επενδύοντας σημαντικά ποσά. Δεν μπήκαν δηλαδή στο Mega για το «Βανίλια – Σοκολάτα», αλλά σε κάθε περίπτωση τους ενδιαφέρει τι κανάλι θα τους παραδώσουν.