Με κοινή ανακοίνωσή τους, οι θεσμικοί φορείς της αγοράς ΕΙΤΗΣΕΕ, ΣΔΕ, ΕΔΕΕ και ΣΕΔΕΑ κάνουν λόγο για κλιμακούμενη επίθεση από συγκεκριμένο τηλεοπτικό σταθμό εναντίον της έρευνας ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, που αμφισβητεί τα αποτελέσματα της έρευνας τηλεθέασης, αλλά και την αξιοπιστία της εταιρείας που διενεργεί τις μετρήσεις. Κατά την πάγια τακτική των ισχυρών παραγόντων της αγοράς, απέφυγαν να ενημερώσουν τα ευρείας κλίμακας media, και απέστειλαν την ανακοίνωση μόνο στα κλαδικά, ενώ δεν την έχουν αναρτήσει ούτε στα site τους! Ούτε το ελληνικό δημόσιο δεν έχει τέτοια συμπεριφορά
Σύμφωνα με όσα δημοσιεύει το ‘Daily Fax” , οι φορείς επισημαίνουν ότι πρόκειται για αντιδεοντολογική πρακτική και παραπέμπουν στους ελεγκτικούς μηχανισμούς στους οποίους κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθυνθεί. Τονίζουν, επίσης, ότι η έρευνα έχει ελεγχθεί κατ’ επανάληψη τόσο από εξειδικευμένους ελεγκτές όσο και από τη Δικαιοσύνη, ενώ υποβάλλονται σταθερά οι μηνιαίες αναφορές ποιότητας με όλα τα χαρακτηριστικά της έρευνας. «Η προσπάθεια δημιουργίας κρίσης και εντυπώσεων με αθέμιτο τρόπο, σε θέματα ευαίσθητα για το σύνολο της αγοράς επικοινωνίας και για το ευρύ κοινό, δεν είναι ούτε δεοντολογική ούτε εποικοδομητική», υπογραμμίζουν.
Στην ανακοίνωσή τους εξηγούν επίσης τη σημασία ύπαρξης μιας έρευνας-«νόμισμα» για την μέτρηση τηλεθέασης, δηλαδή μιας έρευνας που γίνεται αποδεκτή από όλη την αγορά και αξιοποιείται ως κοινό αλλά όχι και ως μοναδικό κριτήριο στην επιλογή και αγορά διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση. «Οι αθέμιτες προσπάθειες αμφισβήτησης ενός τέτοιου εργαλείου είναι σε θέση να επιφέρουν ανυπολόγιστη ζημία στην αγορά, πχ σε περίπτωση διαρροών και αποκάλυψης των νοικοκυριών που συμμετέχουν στο δείγμα, λόγω της αναγκαιότητας αντικατάστασης μέρους ή ακόμα και ολόκληρου του δείγματος, όπως εξ άλλου συνέβη και στο παρελθόν από αντίστοιχες καταγγελίες οι οποίες τελικώς απεδείχθησαν ανυπόστατες». Τέλος, επισημαίνεται ότι οι φορείς της ελληνικής αγοράς ήταν και είναι ανοικτοί και χωρίς δεσμεύσεις προς οποιονδήποτε – πέραν της Nielsen Company που διεξάγει σήμερα την έρευνα – θα ενδιαφερόταν να δραστηριοποιηθεί στην συγκεκριμένη αγορά για τη μέτρηση της τηλεθέασης