Ο ν. 5005/2022 έρχεται να θεραπεύσει ένα μέρος του προβλήματος με τη διανομή της κρατικής διαφήμισης, όπως αποτυπώθηκε στην πλήρη του διάσταση με την υπόθεση της «λίστας Πέτσα». Χρηματοδοτήθηκαν ακόμα και ανύπαρκτες ιστοσελίδες με μυθικά ποσά, χωρίς λόγο και αιτία, καθώς τα μηνύματα θα μπορούσαν να μεταδίδονται και δωρεάν εξαιτίας της ειδικής κατάστασης.
Οι λίστες που θα διαμορφώσει η ΓΓΕΕ για τον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο θα είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για την κυβέρνηση, για να βλέπει ποια επιχείρηση έλαβε και ποια ποσά, αλλά δεν θα επιτρέψει την ορθή κατανομή της. Κάθε υπουργείο ή περιφερειάρχης ή δήμαρχος θα μπορεί να εφαρμόζει δικά του κριτήρια και να ορίζει σε ποιον θα δώσει τη διαφήμιση.
Για τον λόγο αυτό, η κρατική διαφήμιση πρέπει να πάψει να είναι φέουδο του εκάστοτε υπουργού και της ίδιας της κυβέρνησης και, καθώς πρόκειται για δημόσιο χρήμα, να υπαχθεί στη λογική της κεντρικής διαχείρισης από έναν υπουργό, με την παράλληλη τοποθέτηση ελεγκτικών φορέων για την ορθή κατανομή της. Τα προγράμματα της κρατικής διαφήμισης πρέπει να αναρτώνται σε ιστοσελίδα στην οποία θα καταγράφονται οι εταιρείες ΜΜΕ στις οποίες διατέθηκαν.