Καμπανάκι… 9,9% για την τηλεόραση
Αλλάζουν τα δεδομένα στην κατανομή της διαφημιστικής δαπάνης το 2023, μετά την αλλαγή στάσης των περισσοτέρων τηλεοπτικών σταθμών για την πιστή εφαρμογή του 9,9%. Για πρώτη φορά εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο μετατόπισης της διαφημιστικής δαπάνης από την τηλεόραση, που έχει το 55%, σε άλλα ΜΜΕ και κυρίως στο διαδίκτυο.
Από το καλοκαίρι, οπότε και συζητήθηκε για πρώτη φορά η ιδέα για την απόλυτη εφαρμογή του 9,9% στις επιστροφές, όπως προβλέπει η νομοθεσία, η κατάσταση άλλαξε. Η πρωτοβουλία της Άλτερ Έγκο ΜΜΕ βρήκε συμπαραστάτες σε Alpha, Star και ΑΝΤ1, αλλά τώρα έχει φτάσει η στιγμή για την αντίδραση των διαφημιστών.
Πληροφορίες αναφέρουν πως πλέον θα αλλάξουν τις εισηγήσεις τους προς τις πολυεθνικές μητρικές εταιρείες, οι οποίες απορούσαν για την έμφαση στην τηλεόραση, και αφήνουν να εννοηθεί πως θα επενδύσουν μεγάλο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης στο Internet, αλλάζοντας την κατανομή των κονδυλίων. Από κύκλους της διαφημιστικής αγοράς σημειώνεται πως το μεγαλύτερο μέρος των επιστροφών κατευθυνόταν στους διαφημιζόμενους, ενώ η υπέρβαση του 9,9% στηριζόταν σε προφορικές συμφωνίες. Υπενθυμίζεται πως το όριο του 9,9% προβλέπεται στον ν. 2328/1995 του Ευάγγελου Βενιζέλου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το μείωσε στο 4% και η σημερινή το επανέφερε στο 9,9%, χωρίς ωστόσο να απελευθερώσει την αγορά και να καταργήσει το σχετικό όριο.