Μπροστά στα μάτια της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, αλλά και ενώπιον των τηλεθεατών όλης της χώρας, καθημερινά διεξάγεται, στις οθόνες όλης της χώρας το άθλημα της φοροδιαφυγής, με ποικίλες διαστάσεις. Μέσω χορηγών, έμμεσων αναφορών, εκπομπών δήθεν telemarketing, η οποία φτάνει έως και την απάτη με τη μέθοδο των “δωροεπιταγών”. Ο προβλεπόμενος ειδικός φόρος τηλεόρασης και το ΦΠΑ, δεν αποδίδονται, καθώς η λειτουργία αυτή των τηλεοπτικών σταθμών έχει γίνει αποδεκτή ως νόμιμη.
Το φάκελο των υποθέσεων της έμμεσης διαφήμισης στην τηλεόραση επιχειρεί να ανοίξει το ΕΣΡ συλλέγοντας στοιχεία για την πρακτική των τηλεοπτικών σταθμών να αποκρύπτουν τη διαφήμιση κατά τη διάρκεια ενημερωτικών και ψυχαγωγικών εκπομπών. Αν και η Αρχή δεν διαθέτει προσωπικό και εστιάζει στην αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, εντούτοις έχει ξεκινήσει έρευνα για το ζήτημα της έμμεσης διαφήμισης η οποία προκαλεί ζημία στα έσοδα του δημοσίου.