- Άνισος ο ανταγωνισμός…
Η άνιση φορολόγηση των media στην Ελλάδα επηρεάζει άμεσα την αγορά. Οι πολυεθνικές υπερδυνάμεις του διαδικτύου, Google, facebook, Apple, δεν φορολογούνται ούτε εντός της χώρας ούτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την ώρα που οι επιχειρήσεις με έδρα την Ελλάδα πλήττονται από τη φοροεπιδρομή. Ο φόρος συνδρομητικής τηλεόρασης 10% και ο ασφαλιστικός «φόρος» 2% δημιουργούν συνθήκες άνισου ανταγωνισμού, ειδικά όταν ο ειδικός φόρος τηλεόρασης θα μειωθεί από 20% που είναι σήμερα σε 5% όταν χορηγηθούν οι άδειες εθνικής εμβέλειας.
Το θέμα τέθηκε από τον ιδρυτή και πρόεδρο της 24Media Δημήτρη Μάρη στο 3ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. «Κρίθηκε, προφανώς, ότι αυτό ήταν προτιμότερο – η επιδότηση του επαγγέλματος του καναλάρχη από αυτό του εκδότη του Τύπου, το ραδιόφωνο και το internet. Ταυτόχρονα επιβλήθηκε 2% φόρος στον τζίρο των επιχειρήσεων διαδικτύου για να χρηματοδοτηθεί το Ταμείο των δημοσιογράφων».
Ο Δ. Μάρης αναφέρθηκε και στους «κολοσσούς, όπως το facebook και η Google», για τους οποίους τόνισε ότι «πρέπει να πληρώνουν φόρους στην Ελλάδα, όπως όλοι οι πολίτες. Δεν θα αλλάξει αυτό το παιχνίδι, αλλά θα δώσει ένα κοινό σημείο εκκίνησης. Τα έσοδά τους προέρχονται από τον ίδιο κορβανά με των ανταγωνιστών τους».
Το πρόβλημα με τους μεγάλους του internet δεν είναι μόνο ότι δεν φορολογούνται στην Ελλάδα αλλά και το ότι την ίδια ώρα εισπράττουν από τη διαφήμιση στο internet 150 εκατ. ευρώ ετησίως, δημιουργώντας συνθήκες έντονου ανταγωνισμού.