- Λόγω της ρύθμισης του 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ
Καμπανάκι από την ΕΙΗΕΑ προς την κυβέρνηση. Η ΕΙΗΕΑ επαναφέρει το ζήτημα της άμεσης ενίσχυσης των εφημερίδων, καθώς τίθεται θέμα για την επιβίωσή τους και την ελευθεροτυπία από τις αλλεπάλληλες επιβαρύνσεις και τις νέες ρυθμίσεις. Άλλες εφαρμόστηκαν στην αρχή του Μνημονίου και περιελάμβαναν την κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης των ισολογισμών στον Τύπο και άλλες είναι νέες και περιλαμβάνουν την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών και την επιβολή φόρου 2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ σε όλες τις επιχειρήσεις ΜΜΕ.
Η τελευταία αυτή απόφαση είναι εμπνεύσεως ΕΙΤΗΣΕΕ, η οποία και απαίτησε την κατάργηση του αγγελιοσήμου από την «τρόικα» και την αντικατάστασή του από μία εισφορά 2% επί του τζίρου στο σύνολο των ΜΜΕ. Με τον τρόπο αυτό υπάρχει ένας άνισος καταμερισμός υπέρ των ιδιωτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, σε βάρος των εφημερίδων, της συνδρομητικής τηλεόρασης, των online media και όσων διαθέτουν ακόμη και μικρές εφημερίδες ανά τη χώρα.
Η ΕΙΗΕΑ στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις νομοθετούν μέτρα τα οποία διευκολύνουν αντίστοιχα την ενίσχυση και τη συνέχιση κυκλοφορίας των εφημερίδων στις χώρες τους, ενώ στη χώρα μας ο κλάδος των εφημερίδων δέχεται συνεχή πλήγματα, χωρίς να ληφθεί καμιά μέριμνα για μέτρα αντιστάθμισης των απωλειών και προσαρμογής των εκδοτικών επιχειρήσεων στις νέες συνθήκες. Ενδεικτικά αναφέρουν την αύξηση ασφαλιστικών εισφορών, την εισφορά 2% επί τζίρου, την κατάργηση κρατικών δημοσιεύσεων, την κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης ισολογισμών κ.λπ.
Από τον περασμένο Δεκέμβριο, η ΕΙΗΕΑ έχει υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση του Τύπου, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωσή της, «τόσο στον αρμόδιο υπουργό όσο και στον ίδιο τον πρωθυπουργό», χωρίς ως σήμερα να υπάρχουν αποτελέσματα. Ισχυρίζεται πως «το συμπέρασμα που βγαίνει, ακόμα και από τον πιο καλοπροαίρετο παρατηρητή, είναι ότι η κυβέρνηση διά της αδιαφορίας της θα επιτύχει το κλείσιμο και όσων ανεξάρτητων εφημερίδων έχουν, μέχρι σήμερα, επιβιώσει». Όπως αποκάλυψε το «Π» την περασμένη βδομάδα, το σχέδιο ενίσχυσης του Τύπου με τη συνδρομή της διαφημιστικής δαπάνης θα είναι σε θέση να εφαρμοστεί το 2019.