Παραμένει ο κίνδυνος για τη συνταγματική νομιμότητα των αποφάσεων του ΕΣΡ. Κατά την πρώτη συγκρότηση του ΕΣΡ (2016) η νομοθεσία προέβλεπε κλήρωση για τα μέλη που είχαν τριετή και εξαετή θητεία (στο παρελθόν τριετή και τετραετή με απόφαση υπουργού). Ήδη υπάρχουν προσφυγές των τηλεοπτικών σταθμών στο ΣτΕ για τη μη νόμιμη συγκρότηση της Αρχής.
Το νομοσχέδιο Πέτσα επιχειρεί να λύσει το ζήτημα δίνοντας παράταση στη θητεία των υφιστάμενων μελών του ΕΣΡ (ουσιαστικά εξαετή θητεία σε όλους) μέχρι το τέλος του 2022. Επιπλέον, με άλλη φωτογραφική διάταξη δίνει τη δυνατότητα σε μέλος που έχει ολοκληρώσει τη θητεία του να επανέλθει στην Αρχή, ενώ το ΕΣΡ μπορεί να λειτουργεί χωρίς αντιπρόεδρο.
Το πλέον σοβαρό είναι πως η οδηγία 1808/2018, που συνιστά το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου Πέτσα, περιλαμβάνει διατάξεις για το internet και τις πλατφόρμες που προϋποθέτουν ισχυρή γνώση των τεχνολογικών εξελίξεων και επιστημονικό προσωπικό που θα καλύψει τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται.