O 68ος διαγωνισμός της Eurovision έφερε υψηλά ποσοστά στην ΕΡΤ. Τον τελικό της διοργάνωσης το περασμένο Σάββατο παρακολούθησαν 2.803.082 τηλεθεατές, τον β’ ημιτελικό, στις 9 Μαΐου, με τη συμμετοχή της Μαρίνας Σάττι, 1.620.473 τηλεθεατές και τον α’ ημιτελικό, στις 7 Μαΐου, 851.115 τηλεθεατές. Πρόκειται για μια πολύ υψηλή επίδοση για τα δεδομένα της ΕΡΤ και της τηλεοπτικής αγοράς, που φέτος έχει σημαντικές απώλειες από τη μετακίνηση του κοινού στο Instagram και στο TikTok.
Το αποτέλεσμα αυτό επιβάλλει στην ΕΡΤ έναν ανασχεδιασμό στην οργάνωση της παραγωγής του σημαντικού αυτού γεγονότος για την Ευρώπη. Αποκαθιστώντας τη σχέση με την Κύπρο και το ΡΙΚ και αντιμετωπίζοντας την προσπάθεια υφαρπαγής του εμπορικού σήματος εντός της Ελλάδας, θα πρέπει να φτιάξει την ομάδα παραγωγής που θα δώσει ώθηση στην παρουσία της χώρας στον διαγωνισμό. Τα ζητήματα γεωπολιτικής που προκύπτουν, μαζί με την υπερβολή που συνοδεύει τον διαγωνισμό σε πολιτικό επίπεδο, πρέπει να αντιμετωπιστούν μαζί με την ανάρτηση των οικονομικών στοιχείων της διοργάνωσης.
Δημοφιλές το «ZARI»
Η επιλογή της Μαρίνας Σάττι σε καλλιτεχνικό επίπεδο δεν έφερε την ανατροπή, όμως είχε ως αποτέλεσμα να αποκτήσει απήχηση η μουσική της παρουσία. Για πρώτη φορά στην ιστορία της σύγχρονης δισκογραφίας ένα τραγούδι με ελληνικό στίχο καταφέρνει να μπει σε παγκόσμια charts. Η Μαρίνα Σάττι με το «ZARI» κατέλαβε την 11η θέση ανάμεσα σε 37 χώρες αλλά και την 8η θέση του televoting. Το «ZARI», που κυκλοφορεί από την Golden Records και τη Minos EMI, a Universal Music Company έγινε τριπλά πλατινένιο στην Ελλάδα και βρίσκεται στο Spotify Viral Global Chart, παρουσιάζοντας συνεχώς ανοδική πορεία, ενώ συνεχίζει να καταλαμβάνει μία θέση στα top digital charts σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Λιθουανία, η Εσθονία, το Βέλγιο, η Ελβετία κ.ά.
Τηλεθέαση Eurovision
Έτος | Τηλεθεατές (μ.ό) |
2024 | 2.803.082 |
2023 | 1.080.784 |
2022 | 1.927.000 |
2021 | 2.035.000 |
2020 | Πανδημία |
2019 | 1.873.000 |
2018 | 1.854.000 |
2017 | 1.814.000 |
Πηγή: Nielsen