Ως τις 15 Ιουλίου θα πρέπει να κατατεθούν στο ΣτΕ τα πρόσθετα στοιχεία για την προσφυγή των εργοδοτικών οργανώσεων στα ΜΜΕ κατά του ποσοστού 2% που καταβάλουν μηνιαίως από τον τζίρο τους υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ.
Η υπόθεση της υποχρεωτικής καταβολής του 2% παγίδευσε την κυβέρνηση και τους συνδικαλιστές του ΕΔΟΕΑΠ, που τη στήριξαν και έχουν απέναντί τους ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών, τους εκδότες των εφημερίδων και τους φορείς της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Η επιβολή του μηνιαίου τέλους 2% από τα έσοδα κάθε επιχείρησης που δραστηριοποιείται στα ΜΜΕ προκάλεσε ασφυξία. Επί της ουσίας, είναι ένα «μίνι αγγελιόσημο», που αντικατέστησε το μεγάλο του 21%. Το δεύτερο ήταν ποσοστό που ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν οι διαφημιζόμενοι και κατ’ επέκταση οι διαφημιστές, ενώ τώρα πληρώνουν άλλοι και όχι αναλογικά!
«Πυλώνες» του συστήματος χρηματοδότησης είναι η ΕΡΤ, η Cosmote TV και η Nova. Οι τελευταίες διαθέτουν υψηλούς τζίρους, λόγω του ανταποδοτικού τέλους
(ΕΡΤ) και των συνδρομών (Cosmote TV – Nova), και σύμφωνα με εκτιμήσεις πληρώνουν κάθε μήνα από 160.000 ευρώ ο καθένας στον ΕΔΟΕΑΠ. Τα έσοδά τους δεν προκύπτουν κατά κύριο λόγο από τη διαφήμιση, παρά σε μικρό ποσοστό, και συνεπώς η μείωση του ειδικού φόρου τηλεόρασης έχει μικρό αντίκτυπο στα οικονομικά τους.
Στην υπόθεση των εισφορών μπήκαν και δύο κλάδοι των ΜΜΕ που έχουν μειωμένη διαφημιστική απορρόφηση. Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί, που θεωρούν πως έχουν αδικηθεί από την κυβέρνηση, καθώς πληρώνουν το 2% στον ΕΔΟΕΑΠ, την ίδια ώρα δηλώνουν πως επιδοτείται η διαφήμιση στην τηλεόραση, λόγω της μείωσης του ειδικού φόρου από το 20% στο 5%. Ζήτησαν, λοιπόν, από την κυβέρνηση να επιδοτηθεί η διαφήμιση και στο ραδιόφωνο, αλλά η πρόταση δεν έγινε δεκτή.
Χαμένες είναι και οι εφημερίδες, που ως σήμερα καταβάλλουν το 2% επί του τζίρου τους κάθε μήνα, με τις πωλήσεις να μειώνονται όλο και περισσότερο. Επίσης, ο κλάδος του Internet επηρεάζεται από το τέλος του 2% υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, αλλά η νέα ηγεσία της ΕΝΕΔ κρατάει προς το παρόν χαμηλούς τόνους.