Παρόλο που πρόσφατα έγινε αλλαγή του Arrena Radio σε Music FM, πληθαίνουν οι συζητήσεις για την πώληση του ραδιοσταθμού ο οποίος έχει χαμηλή ακροαματικότητα. Το νεό πρόγραμμα του σταθμού δεν είναι κακό, και αν του δοθεί η απαραίτητη πίστωση χρόνου δεν αποκλείεται να καταφέρει να τα πάει πολύ καλύτερα από ό,τι τα είχε πάει το προηγούμενο πείραμα.
Η περικοπή της μουσικής από το πρόγραμμα του ραδιοφωνικού ΣΚΑΙ οφείλεται στη διάσταση απόψεων της διοίκησης του με την ΑΕΠΙ και όχι με τις δισκογραφικές όπως λανθασμένα αναφέραμε την προηγούμενη εβδομάδα.
Δεν αλλάζει βέβαια το γεγονός ότι και οι δύο πλευρές (δικαιούχοι και χρήστες μουσικής) θα πρέπει να βάλουν νερό στο κρασί τους και να βρουν μια συμβιβαστική λύση, διότι ούτε ο ένας, ούτε ο άλλος θα πεθάνει αν δεν βρουν, αλλά σίγουρα και οι δύο θα ωφεληθούν από μια συνεργασία.
Η Apple έχει αλλάξει το χάρτη της δισκογραφίας η οποία εξακολουθεί να είναι προσκολημμένη σε πρακτικές άλλων εποχών. Είναι απορίας άξιο πως γίνεται ακόμα και σήμερα, μια εποχή που ο καταναλωτής περιμένει να βρίσκει άμεσα αυτό το οποίο θέλει, οι δισκογραφικές να μην του το δίνουν.
Σύμφωνα με έρευνα του Music Week για τις περισσότερες επιτυχίες της χρονιάς αυτής οι καταναλωτές χρειάστηκε να περιμένουν πολλές εβδομάδες ώστε να μπορέσουν να τις αγοράσουν – όσοι φυσικά περίμεναν μέχρι τότε, και δεν κατέφυγαν σε άλλες μεθόδους.
Ο λόγος έχει να κάνει με παλαιότερες εποχές όπου το πλάνο προώθησης υπαγόρευε στο να ακούγεται για αρκετές εβδομάδες ένα κομμάτι στα ραδιόφωνα χωρίς να πωλείται ώστε αυτό να δημιουργεί μια “τεχνητή ζήτηση” η οποία αυτοτροφοδοτείται.
Κάτι τέτοιο όμως δεν λειτουργεί σήμερα, διότι είναι τέτοια η υπερπροσφορά νέων τραγουδιών, αλλά και τόσα πολλά τα νόμιμα μέσα που τα προβάλλουν, ώστε αν δεν πραγματοποιήσεις την πώληση τη στιγμή που θελήσει ο καταναλωτής, τότε μάλλον την έχεις χάσει.
Στην Αγγλία το iTunes έχει αποφασίσει να προσφέρει προνομιακή υποστήριξη σε όσα τραγούδια είναι διαθέσιμα για πώληση ταυτόχρονα με την προώθηση τους σε ραδιόφωνα. Αυτό αναπόφευκτα θα φέρει επιτέλους αλλαγές στα μυαλά των δισκογράφων.
Πολύ σημαντικότερο από ό,τι έχει παρουσιαστεί φαίνεται ότι θα είναι το Ping, το νέο εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης το οποίο παρουσίασε η Apple για το iTunes.
Μπορεί αρχικά να φαίνεται μια από τα ίδια, μπορεί να νομίζει κανείς ότι μπορεί να προσπαθεί απλά να αντιγράψει ό,τι κάνουν όλοι οι άλλοι, όμως το εργαλείο αυτό ίσως να είναι για τη μουσική βιομηχανία το πιο σημαντικό βήμα ακόμα και μετά το ίδιο το iPod.
Το iTunes σήμερα είναι η μεγαλύτερη μουσική κοινότητα του πλανήτη, με περισσότερους από 150 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, αγοραστές μουσικής. Με την κίνηση της αυτή η Apple ενώνει όλους αυτούς τους χρήστες, δυναμικά με τρόπους που μέχρι σήμερα μπορεί να υπήρχαν διάσπαρτοι σε δεκάδες site, πουθενά όμως δεν είχαν έρθει συγκεντρωμένοι και ένα πάτημα πλήκτρου μακρυά από αγορά μουσικής.
Αν οι δισκογραφικές αποφασίσουν να το στηρίξουν πραγματικά βάζοντας τόσο τους καλλιτέχνες τους όσο και τα ίδια τα έμπειρα στελέχη τους να αποκτήσουν το ίδιο ενεργή παρουσία με αυτή που μπορεί να έχουν στο Facebook ή στο twitter, δεν αποκλείεται να δουν τις υφιστάμενες υψηλές πωλήσεις μουσικής στο iTunes να πολλαπλασιάζονται.
Μετά από όλα αυτά, και όσο το περιεχόμενο παίζει όλο και πιο κεντρικό ρόλο στα προϊόντα της Apple, είναι να απορεί κανείς γιατί να μην αγοράσει μια δισκογραφική – άλλωστε τα μετρητά που έχει είναι πολύ περισσότερα από την αξία όλων μαζί των εταιρειών…
Την ίδια στιγμή η Google διαρρέει ότι είναι αισιόδοξη στο ότι θα καταφέρει να παρουσιάσει πριν το τέλος του χρόνου τη δική της μουσική υπηρεσία, χωρίς όμως να έχει καταφέρει να έρθει σε συμφωνία με ούτε μια δισκογραφική εταιρεία για αυτό.