Αναστάτωση σε δισκογραφικές και καλλιτέχνες έχει προκαλέσει η απόφαση των αλυσίδων λιανικής να μην στηρίζουν όσα νέα άλμπουμ προωθούνται για πώληση πρώτα στις εφημερίδες ή στα περίπτερα, και μετά στα καταστήματα.
Στην τακτική αυτή των δισκογραφικών έχουν συντελέσει δύο γεγονότα. Το κυριότερο είναι το άπλετο χρήμα το οποίο ρίχνουν οι εφημερίδες προκειμένου να συντηρήσουν έναν ανταγωνισμό ο οποίος όμως τις έχει οδηγήσει σε οικονομικό αδιέξοδο.
Ένα άλλο γεγονός έχει να κάνει με τη διασπορά του δικτύου των περιπτέρων, το οποίο δίνει τη δυνατότητα με μικρό κόστος (30% της πώλησης), να φθάνει κανείς και στο πιο απομακρυσμένο σημείο της Ελλάδας.
Αυτό το οποίο είναι προφανές είναι ότι μια συνεχιζόμενη τέτοια πρακτική, θα έχει μόνο καταστροφικά αποτελέσματα για την ευρύτερη μουσική βιομηχανία όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι εταιρείες θα πρέπει με περισσότερη προσοχή να καταλήξουν σε μια στρατηγική η οποία να ωφελεί όλους: όσο περισσότερη διάρκεια δίνεις σε ένα “προϊόν”, τόσο περισσότερο ωφελούνται όλοι όσοι εμπλέκονται στην αλυσίδα του.
Είναι ευτύχημα όλων ότι μέχρι σήμερα το “προϊόν” αυτό έχει διάρκεια όχι μηνών, αλλά χρόνων, και αυτό θα έπρεπε να συνεχίσει να καλλιεργείται και όχι να περιορίζεται σε ζωή μιας εβδομάδας – όσο διαρκεί δηλαδή η προώθηση ενός ενθέτου εφημερίδας.
Το γεγονός λοιπόν ότι η ψυχαγωγική βιομηχανία στις Ηνωμένες Πολιτείες τηρεί με απόλυτη αφοσίωση τα χρονικά “παράθυρα” ανάμεσα στους τρόπους εκμετάλλευσης είναι αυτό που τελικά την έχει γιγαντώσει.
Χαρακτηριστικό είναι ότι σήμερα από μια και μόνο παραγωγή ταινίας στο εξωτερικό μπορούν και συντηρούνται οι παραγωγοί, οι κινηματογράφοι, οι αλυσίδες ενοικίασης ταινιών, οι αλυσίδες λιανικής πώλησης, και οι ψηφιακές υπηρεσίες.
Αντίστοιχο είναι και το μοντέλο της μουσικής στις εξελιγμένες χώρες – τα παράθυρα εκμετάλλευσης δίνουν τη δυνατότητα ένα άλμπουμ να έχει ζωή πολλών μηνών, και να φτάνει σε όλο και περισσότερους καταναλωτές.
Έτσι υπάρχει μια υγιής βιομηχανία, η οποία συνεχώς επεκτείνεται και δίνει εργασία σε χιλιάδες ανθρώπους.
Έντονος προβληματισμός επικρατεί σε όλες τις δισκογραφικές επειδή φαίνεται ότι οι τελευταίες επιλογές τους δεν λειτούργησαν. Η ένθεση του cd της Πρωτοψάλτη, και της Παπαρίζου, δεν έκανε την αναμενόμενη κυκλοφορία.
Για την ακρίβεια η Real News κινήθηκε κυκλοφοριακά στα κανονικά της επίπεδα, πράγμα που σημαίνει ότι λίγοι ήταν αυτοί οι οποίοι έτρεξαν να πάρουν το cd.
Επιπλέον φαίνεται ότι και η επιλογή της απευθείας κυκλοφορίας σε περίπτερο δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα καθώς λιγότερο από το 25% του τιράζ έχει πουληθεί.
Κινητικότητα επικρατεί και στο πεδίο των μεταγραφών. Παρουσιάζεται ως δεδομένο ότι ο Αντώνης Ρέμος θα είναι σε καινούργια εταιρεία, και ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει από την Spicy και τον Φοίβο, μέχρι τη Universal και τη Heaven.
H Universal είναι αρκετά επιθετική και έχει αποφασίσει να επενδύσει φέτος στην ανάπτυξη του τοπικού ρεπερτορίου. Γιώργος Σαμπάνης και Δήμος Αναστασιάδης είναι τα τελευταία ονόματα που υπέγραψε, ακολουθούν όμως και άλλοι.