Τα fake news δεν είναι το πρόβλημα, το πραγματικό πρόβλημα είναι η μαζική παραπληροφόρηση και κατασκευή γεγονότων. Το συμπέρασμα είναι της Ομάδας των εμπειρογνωμόνων υψηλού επιπέδου που συστάθηκε από την Κομισιόν και την περασμένη εβδομάδα παρέδωσε την έκθεση της για τα fake news και τις προτάσεις αντιμετώπισής τους στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η λήψη μέτρων ενάντια στη μαζική εξάπλωση των fake news που αλλάζουν πλέον τις ατζέντες επικαιρότητας και πολιτικής τακτικής είναι θέμα που απασχολεί εδώ και δυο χρόνια τα ευρωπαϊκά όργανα που έχουν στόχο στην έκδοση μιας Οδηγίας για τα ΜΜΕ.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου το οποίο έχει γιγαντωθεί απειλητικά, προτείνεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μια σειρά μέτρων, όπως η «προώθηση του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας», η «ανάπτυξη εργαλείων που δίνουν στους χρήστες και τους δημοσιογράφους τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν την παραπληροφόρηση», η «διασφάλιση της πολυμορφίας και της βιωσιμότητας των ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης» και η συνέχιση των ερευνών σχετικά με τον αντίκτυπο της παραπληροφόρησης στην Ευρώπη. Προτείνεται ακόμη η Κατάρτιση ενός Κώδικα Αρχών στον οποίο θα πρέπει να δεσμευτούν να τηρούν οι διαδικτυακές πλατφόρμες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στα δέκα σημεία του Κώδικα αναφέρονται για παράδειγμα η διαφάνεια στην επιλογή των αλγόριθμων για τη συλλογή των ειδήσεων από τις διαδικτυακές πλατφόρμες, η συνεργασία με ευρωπαϊκά ειδησεογραφικά πρακτορεία για την εξασφάλιση αξιόπιστων ειδήσεων, κ.ά. Η πρόσφατη έρευνα του Ευρωβαρόμετρου επίσης ανέδειξε πως σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχει μια στροφή του κοινού προς τα παραδοσιακά ΜΜΕ τα οποία χρηματοδοτούν και υποστηρίζουν τη δημοσιογραφία, σε ότι αφορά την αξιοπιστία των ειδήσεων και της πληροφόρησης. Σε αντίθεση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης, στην Ελλάδα (και στην Πορτογαλία) τα παραδοσιακά ΜΜΕ δεν είναι αξιόπιστα για το κοινό το οποίο προτιμά τα Κοινωνικά Δίκτυα για την ενημέρωση του. Με αυτό τον τρόπο το κοινό είναι ευάλωτο στη διακίνηση των fake news αφού οι ψευδείς ειδήσεις εξαπλώνονται ταχύτατα μέσω των Κοινωνικών Δικτύων τα οποία όμως απευθύνονται στο συναίσθημα των αναγνωστών.