Τι προβλέπει ο Κανονισμός 2024/900 της ΕΕ
Νέοι κανόνες για την πολιτική διαφήμιση, με τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εν όψει ευρωεκλογών. Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2024/900 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (13 Μαρτίου 2024) σχετικά με τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφημιστικής προβολής τονίζει πως πρέπει να αναφέρεται με σαφήνεια αν μια διαφήμιση είναι πολιτική, ποιος την έχει πληρώσει, σε ποια τιμή, με ποια εκλογική ή νομοθετική διαδικασία συνδέεται και κατά πόσο είναι στοχευμένη.
«Οι εκδότες πολιτικής διαφημιστικής προβολής θα πρέπει να εξασφαλίζουν τη δημοσίευση, σε συνδυασμό με κάθε πολιτική διαφήμιση, σαφούς δήλωσης ότι πρόκειται για πολιτική διαφήμιση και άλλων πληροφοριών, όπως η ταυτότητα του αναδόχου της, η πολιτική εκστρατεία της οποίας είναι μέρος και το κατά πόσο έχει υπάρξει αντικείμενο τεχνικών στόχευσης και τεχνικών παράδοσης διαφημίσεων. Κατά περίπτωση, το όνομα του ανάδοχου θα μπορούσε να περιλαμβάνει πολιτικό λογότυπο. Οι εκδότες πολιτικής διαφημιστικής προβολής θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι πολιτικές διαφημίσεις επισημαίνονται σωστά και θα πρέπει να χρησιμοποιούν αποτελεσματική επισήμανση η οποία περιλαμβάνει τις συγκεκριμένες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης σαφούς ένδειξης του τόπου ανάκτησης της ανακοίνωσης διαφάνειας», αναφέρεται στον Κανονισμό.
Επίσης, αναφέρεται ότι: «Οι πολιτικές απόψεις που εκφράζονται σε οποιοδήποτε μέσο υπό συντακτική ευθύνη δεν θα πρέπει να καλύπτονται, εκτός εάν προβλέπεται ειδική πληρωμή ή άλλη αμοιβή από τρίτους για την προετοιμασία, τοποθέτηση, προώθηση, δημοσίευση, παράδοση ή διάδοσή τους ή σε σχέση με αυτές. Ωστόσο, όταν οι εν λόγω πολιτικές απόψεις μετέπειτα προωθούνται, δημοσιεύονται ή διαδίδονται από παρόχους υπηρεσιών πολιτικής διαφημιστικής προβολής, θα μπορούσαν να θεωρούνται πολιτική διαφημιστική προβολή».