Φόρος και πνευματικά δικαιώματα στις εταιρείες ψηφιακής επικοινωνίας
Ένα επιπλέον έσοδο για το Δημόσιο αλλά και για τον Τύπο εξετάζει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το καθεστώς που λαμβάνει διαφημίσεις και συνολικότερης λειτουργίας της Google στην Ελλάδα. Οι αναζητήσεις που γίνονται μέσω της εταιρείας, η αναδημοσίευση των ειδήσεων από τις εφημερίδες και η διαδικασία των διαφημιστικών καταχωρήσεων είναι ζητήματα προς συζήτηση μεταξύ των ειδημόνων. Η αρχή είναι πως όποια συναλλαγή γίνεται εντός ελληνικής επικράτειας, με πρώτη τη λήψη των διαφημίσεων, πρέπει να φορολογείται. Σε συνεργασία με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αναμένεται να εξευρεθεί ένας τρόπος έτσι ώστε να διερευνηθεί ο όγκος των συναλλαγών της εταιρείας.
Παράλληλα, εκτός από την πρόταση για την πλήρη αποτύπωση των διαφημιστικών εσόδων θα αναζητηθεί και η διαδικασία για την απόδοση πνευματικών δικαιωμάτων στους δημιουργούς και τα ΜΜΕ.
Ανάλογα μέτρα στο φορολογικό πεδίο αναζητούνται και σε επίπεδο Ευρωζώνης από τους υπουργούς Οικονομικών. Αν βρεθεί η φόρμουλα, δεν θα αφορά μόνο τη συγκεκριμένη πολυεθνική αλλά όλες τις εταιρείες ψηφιακής επικοινωνίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η εκτίμηση των εκπροσώπων των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών είναι πως περίπου 200 εκατ. ευρώ από τη διαφημιστική δαπάνη κατευθύνονται στις εταιρείες ψηφιακής επικοινωνίας του εξωτερικού.