Νέα ερωτήματα για την αξιοπιστία των μετρήσεων τηλεθέασης
Έως και 1 εκατομμύριο 200 χιλιάδες τηλεθεατές εξαιρέθηκαν από τη μέτρηση τηλεθέασης της Nielsen την περασμένη Τρίτη, 10 Οκτωβρίου Επί 3 ημέρες, από τη Δευτέρα, από τη Δευτέρα 9 ως και την Τετάρτη 11/10 η εταιρεία μετρήσεων διέθεσε στοιχεία τηλεθέασης που δεν ήταν αληθινά και μόνο αργά το απόγευμα της Πέμπτης 14 Οκτωβρίου , προχώρησε σε ενημέρωση όπου αναγνώριζε το σφάλμα που είχε δημιουργηθεί και το απέδιδε σε «τεχνικό πρόβλημα».
Τα ποσοστά και τις 3 επίμαχες ημέρες έδειχναν πως το κοινό …απουσίαζε: Ειδικά την Τρίτη 10 Οκτωβρίου το κοινό σύμφωνα με την εταιρεία μειώθηκε σε 2.800.000 τηλεθεατές από 4.000.000 που παρακολουθούν τηλεόραση στο prime time. Η εταιρεία αρχικά όταν της επισημάνθηκαν οι αυξομειώσεις, δεν έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον, παρά το γεγονός πως και την Τετάρτη ενώ η πτώση της τηλεθέαση συνεχιζόταν. Και χρειάστηκε να φτάσουμε στην Πέμπτη 12 Οκτωβρίου για να παραδεχθεί, η εταιρεία πως τα στοιχεία ήταν εσφαλμένα μετά από ελέγχους που έκανε με την ομάδα της στο εξωτερικό.
Τα νούμερα που καθημερινά δίνει η μοναδική εταιρεία μετρήσεων τηλεθέασης καθορίζουν την πορεία της τηλεοπτικής βιομηχανίας. Με βάση τα στοιχεία της Nielsen καθορίζεται η διανομή της διαφήμισης με βάση αυτά εκτιμάται η πορεία των εκπομπών στην τηλεόραση και εν τέλει από τα δεδομένα αυτά εξαρτώνται οι θέσεις εργασίας στην τηλεοπτική βιομηχανία.
Για αυτό και πρέπει να είναι αξιόπιστα. Γιατί οι δουλειές όλων εξαρτώνται από το τηλεοπτικό «νόμισμα που κόβει» Και πρέπει να είμαστε σίγουροι πως το τηλεοπτικό νομισματοκοπείο της χώρας δεν βγάζει κίβδηλα νομίσματα.
Ποιος ασκεί τον ποιοτικό έλεγχο των στοιχείων στην εταιρεία που έχει τον μονοπώλιο των μετρήσεων τηλεθέασης; Από τη στιγμή που υπάρχει εκ των πραγμάτων το μονοπώλιο αυτό, η κυβέρνηση δεν θα πρέπει να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία τη μέτρησης;
Σημειώνεται πως υπάρχει και ένας φορέας που κάνει την έρευνα επί των δεδομένων, η Επιτροπή Έρευνας Ελέγχου Τηλεθέασης, στον οποίο συμμετέχουν και εκπρόσωποι της διαφημιστικής αγοράς, που ως τώρα δεν έχει τοποθετηθεί.
Τα λανθασμένα στοιχεία προκαλούν ερωτήματα για την αξιοπιστία της μέτρησης, την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η Nielsen.
Αν η έρευνα γίνεται με ένα καταμετρητή σε μία σταθερή τηλεοπτική συσκευή, καλύπτει όλες τις τάσεις του σύγχρονου ανθρώπου;
Η θέαση των τηλεοπτικών προγραμμάτων γίνεται από το κινητό τηλέφωνο, από τους υπολογιστές και τις ταμπλέτες εντός και εκτός σπιτιού. Η θέαση αυτή προστίθεται στην έρευνα;
Ή, η βιομηχανία κινείται με παλιά και απαρχαιωμένα υλικά;
Μοιάζει σαν να χρησιμοποιούμε ακόμη φαξ , ενώ «δίπλα μας» πειραματίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη.