ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Το 2018, την χρονιά που εμφανίστηκε το TikTok, έγινε η πιο δημοφιλής δωρεάν εφαρμογή στα app stores, ξεπερνώντας σε λήψεις το Facebook, το Instagram, το Snapchat και το YouTube. Στις ΗΠΑ και μόνον, ξεπέρασε τις 130 εκατομμύρια λήψεις. Δεν ήταν μόνο τα νέα παιδιά που έκαναν σαχλαμάρες, αλλά και άνθρωποι που είχαν την ηλικία των γονιών τους. Το TikTok απελευθέρωσε όσους ένιωθαν εγκλωβισμένοι στην σοβαροφάνεια του Facebook και τους έδωσε την ευκαιρία να κάνουν ανοησίες μπροστά στην κάμερα. Για να μην παγιωθεί αυτή η καταστροφική τροπή, που θα καθιστούσε το Tiktok για πάντα μια «κριντζ εφαρμογή», η μητρική της εταιρεία Byte Dance ξόδεψε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε διαφημίσεις, κυρίως ονλάιν, αλλά και σε φυσικά σημεία. Επιπλέον, προσέλαβε έναν μικρό στρατό υπαλλήλων, ινφλουένσερ, αλλά και ειδικών στο λόμπινγκ για να «κανονικοποιήσουν» την εφαρμογή, και να την κάνουν ελκυστική σε μεγαλύτερο εύρος του κοινού. Όταν πλέον αρχίζουν να μπαίνουν οι πρώτοι διάσημοι, ο δρόμος για την μεγάλη δημοφιλία και τη μαζικότητα έχει ανοίξει. Ωστόσο, η μεγάλη ώθηση που πήρε το TikTok ήταν περισσότερο προϊόν της τύχης. Αυτό που πραγματικά την εκτόξευσε ήταν η πανδημία της Covid19, όταν η ανθρωπότητα βρέθηκε κλεισμένη σε τέσσερις τοίχους να κοιτάζει οθόνες».
Η μετεωρική άνοδος του TikTok στην κορυφή των πλέον δημοφιλών εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα παγκοσμίως, είναι μια επιχειρηματική ιστορία με πολλούς ελιγμούς, γεωπολιτικές προεκτάσεις, και άφθονες ανατροπές. Πώς έφτασε στην κορυφή και πώς επηρεάζει όλο τον πλανήτη;
Αυτή την Κυριακή, η «Καθημερινή» σάς προσφέρει το «Στην εποχή του TikTok». Είκοσι δημοσιογράφοι αναλύουν σε ενενήντα σελίδες την εφαρμογή-φαινόμενο:
Γιατί είναι τόσο εθιστική;
Πώς βρέθηκε στο επίκεντρο της διαμάχης ΗΠΑ-Κίνας;
Είναι ασφαλής για τα παιδιά;
Πώς έχει επιδράσει στην οικονομία, τη μαγειρική, τα ταξίδια, το σινεμά;
«Στην εποχή του TikTok». Μια πλήρης έκδοση κυκλοφορεί την Κυριακή 21 Ιουλίου με την «Καθημερινή».