Πόσο ενισχύει τα ΜΜΕ η αγορά των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα; Σύμφωνα με την ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων το έτος 2022, οι δαπάνες προβολής που υλοποιήθηκαν εντός του έτους για 989 εγκεκριμένα Σχέδια Εμπορικής Επικοινωνίας (ΣΕΕ) των ετών 2018 – 2022 ανήλθαν συνολικά σε 115,8 εκατ. ευρώ, ήτοι, περίπου το 18% του συνολικού προϋπολογισμού των ανωτέρω ΣΕΕ (628,7 εκατ.).
Την κυρίαρχη θέση στη διαφημιστική δαπάνη έχει το κανάλι διανομής μέσω ραδιοφώνου και τηλεόρασης (38%). Ακολουθούν οι δράσεις χορηγιών (21,45%), κυρίως σε αθλητικούς οργανισμούς και εκπομπές, η διαφήμιση μέσω διαδικτύου (18,86%), συμπεριλαμβανομένων των mobile ads και των ads στα κοινωνικά δίκτυα (social networks), και, τέλος, η διαφήμιση (4,87%) που διενεργείται σε εξωτερικούς χώρους (στάσεις, μέσα μαζικής μεταφοράς, διανομή φυλλαδίων και έντυπα).
«Εντύπωση προκαλεί», όπως σημειώνει η ΕΕΕΠ, «το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό (μόλις 1,34%) για την προώθηση και προβολή των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, γεγονός που απαιτεί να αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες εκ μέρους της ΕΕΕΠ, ώστε, με τη συνεργασία των Κατόχων Άδειας, το ποσοστό αυτό να αυξηθεί, τόσο προς την κατεύθυνση της κοινωνικής προσφοράς όσο και σε περισσότερο στοχευμένες δράσεις που προωθούν το Υπεύθυνο Παιχνίδι και την εν γένει προστασία των παικτών από την ανάπτυξη προβληματικής παικτικής συμπεριφοράς». Η εμπορική επικοινωνία, σύμφωνα με την ΕΕΕΠ, οφείλει να είναι έτσι σχεδιασμένη, ώστε να προωθείται το προϊόν, συγχρόνως, όμως, η διαφήμιση πρέπει να υλοποιείται με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο (responsible gambling) και, για παράδειγμα, «να μην στοχεύει στην προσέλκυση των ανηλίκων και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και να εμπεριέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες για τους κινδύνους της συμμετοχής στα τυχερά παίγνια».