Συνεχίστηκε για δεύτερη εβδομάδα η χαμηλή απήχηση του ριάλιτι παιχνιδιού «Survivor» στον ΣΚΑΪ. Πέρα από το αναμφισβήτητο γεγονός, σύμφωνα με το οποίο το στήσιμο του παιχνιδιού επάνω στην κόντρα ελλήνων και τούρκων παιχτών δεν συγκίνησε το τηλεοπτικό κοινό, σημαντικός λόγος είναι η επάνοδος της ελληνικής μυθοπλασίας στην τηλεόραση.
Το ισχυρό όπλο τηλεθέασης των τηλεοπτικών καναλιών, ύστερα από απόσυρση οκτώ τουλάχιστον ετών, έχει επανακάμψει, κερδίζοντας πάλι τους τηλεθεατές. Απόδειξη οι καθημερινές μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen, στις οποίες οι ελληνικές σειρές καταλαμβάνουν συνέχεια πια τις πρώτες θέσεις στην επιλογή του κοινού, με τηλεθέαση πάνω από 1 εκατομμύριο τηλεθεατές. Είναι ενδεικτικό ότι τις πρώτες 20 θέσεις στην τηλεθέαση για την περασμένη εβδομάδα μονοπωλούν, με υψηλά μάλιστα ποσοστά, τέσσερις ελληνικές σειρές του Alpha και μία του ΑΝΤ1, ενώ τα μόνα άλλα προγράμματα που μπήκαν στις 20 πρώτες θέσεις είναι το «Your Face Sounds Familiar» του ΑΝΤ1, το «Πάμε Πακέτο» του Alpha και το «Master Chef» του Star. Σε αυτήν την 20άδα δεν κατάφερε να μπει το «Survivor», που πέρυσι επικρατούσε συνολικά όλων των προγραμμάτων.
Οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι αντιμέτωποι με το κόστος, το οποίο πρέπει να καλύψουν. Ένα reality δράσης εκτιμάται πως μπορεί να φτάσει ως και τα 7,5 εκατ. ευρώ, και καθώς όλοι Κάνουν και από ένα δεν μπορεί να καλυφθούν τα έξοδα για όλους τους σταθμούς. Υπάρχουν ρήτρες τηλεθέασης κάθε φορά. Ένα επεισόδιο μιας τέτοιας παραγωγής μπορεί να φτάσει τα 130.000 ευρώ, αλλά μπορεί να μειωθεί αν δεν έχει την απαιτούμενη απήχηση. Είναι βέβαιο πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν περικοπές στις παραγωγές. Η αποτίμηση της 3ετίας δείχνει πως πολλά χρήματα βγήκαν στο εξωτερικό ως συνάλλαγμα σε αντάλλαγμα την απόκτηση των δικαιωμάτων των συγκεκριμένων τηλεοπτικών προγραμμάτων.