Σε τρία βασικά συμπερασματα καταλήγει το Υπουργειο Ψηφιακής Πολιτικής από τη μελέτη του πλήρους και επίσημου κειμένου της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ 95/2017, επί της προσφυγ΄ής του ΑΝΤΕΝΝΑ TV: Η ερμηνεία του υπουργείου έχει ως εξής:
- “H αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών θα πραγματοποιηθεί με βάση το νόμο 4339/15. Ο νόμος δεν ακυρώθηκε ως αντισυνταγματικός, όπως ισχυρίζονταν κάποιοι όλο το τελευταίο διάστημα. Αντισυνταγματική κρίθηκε αποκλειστικά και μόνο η παράγραφος 2 του άρθρου 2Α. Πρόκειται για τη διάταξη που μετέφερε την αρμοδιότητα διενέργειας του διαγωνισμού στον αρμόδιο Υπουργό, ελλείψει ΕΣΡ. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν υπήρχε καν στο αρχικό κείμενο του νόμου και προστέθηκε μόνον όταν διαπιστώθηκε πέρα από κάθε αμφιβολία η αδυναμία συναίνεσης των πολιτικών κομμάτων για τη συγκρότηση ΕΣΡ”.
- “Οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας δεν μπορούν να λειτουργούν χωρίς άδεια. Μάλιστα, στο σκεπτικό, γίνεται επίκληση της προηγούμενης απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ με την οποία κρίθηκε παράνομη και αντισυνταγματική η λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών και το Δικαστήριο αναγνώρισε ότι οι τηλεοπτικές συχνότητες συνιστούν σπάνιο πόρο”.
- “Το ΣτΕ προχωρά σε ρητή παραδοχή ότι από 29/10/2015 δεν υπήρχε συγκροτημένο ΕΣΡ. Αναλυτικότερα:
- Γίνεται αναφορά στην αντισυνταγματικότητα των νομοθετικών παρατάσεων της θητείας των μελών του ΕΣΡ και επίκληση της αρχής της «ορισμένης θητείας».
- Κρίνεται ότι παραβιάζεται το Σύνταγμα σε περίπτωση που οι εκπροσωπούμενες στο Κοινοβούλιο πολιτικές δυνάμεις δεν προχωρούν, με αμοιβαίες υποχωρήσεις, στη συγκρότηση Ανεξάρτητης Αρχής (εν προκειμένω του ΕΣΡ)”.