Η πτώση τζίρων σε όλα τα επίπεδα έχει αρχίσει να δημιουργεί κινητικότητα σε χώρους που μέχρι σήμερα έδειχναν να μην έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Στις μετρήσεις ραδιοφώνων, παρόλο που στην προηγούμενη “διαγωνιστική” διαδικασία της ΑΕΜΑΡ είχαν δείξει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες, καμία δεν είχε να προτείνει κάτι ριζικά διαφορετικό από την πετυχημένη και λειτουργική έρευνα της Focus, και ήταν φυσικό ενδεχόμενο αυτή να κερδίσει την ανάθεση.
Αυτή τη φορά μαθαίνουμε όμως ότι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους αρκετές εταιρείες και από το εξωτερικό, μερικές από τις οποίες προτίθενται για το αναφερόμενο τίμημα να εφαρμόσουν τελείως διαφορετική μεθοδολογία η οποία με τεχνολογικά μέσα φιλοδοξεί να είναι πιο ακριβής.
Αντίστοιχες ανακατατάξεις πραγματοποιούνται και στο κομμάτι της Nielsen. Εκπρόσωποι της εταιρείας μετρήσεων βρέθηκαν πριν λίγο καιρό στην Ελλάδα, φιλοδοξόντας να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους δημιουργώντας ένα chart πωλήσεων, σε απευθείας συνεργασία με τα μεγάλα δισκοπωλεία της χώρας.
Όμως σε αυτό τον τομέα φαίνεται να συναντούν έναν ανταγωνιστή – την εταιρεία GfK με την οποία έχει ήδη συνεργασία η Fnac, ενώ και στη βασική δουλειά τους που την θεωρούσαν δεδομένη, τις μετρήσεις μουσικής στα ραδιόφωνα και κανάλια (Music Control), βρίσκουν έναν έλληνα ανταγωνιστή!
Πρόκειται για την εταιρεία Media Inspector, η οποία έχει δημιουργηθεί από έλληνα, στέλεχος του ραδιοφωνικού σταθμού Δρόμος.
Σε αντίθεση με την εδραιωμένη εταιρεία μετρήσεων Nielsen της οποίας τα συστήματα χρησιμοποιούντα σε όλο τον πλανήτη με απόλυτα διάφανο τρόπο, ουδείς γνωρίζει με ποιά ακριβώς τεχνολογία δουλεύει το Media Inspector, στο site δεν υπάρχει το παραμικρό στοιχείο για το ποιός βρίσκεται πίσω από την εταιρεία, ενώ δημιουργεί ακόμα περισσότερο προβληματισμό το ότι χωρίς κανένα τακτ ή προβληματισμό για ενδεχόμενη σύγκρουση συμφέροντος, στο site διαφημίζονται οι νέες υπηρεσίες της εταιρείας – “ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ραδιοφωνικού playlist”.
Όπως και να έχει, η ύπαρξη ανταγωνισμού θα δώσει την ευκαιρία να συμπιεστούν οι τιμές και να ανέβει η αξιοπιστία των υπηρεσιών που παρέχονται.
Αποφασισμένες παρουσιάζονται οι περισσότερες εφημερίδες να περιορίσουν δραστικά τις προσφορές, ενώ ο ΔΟΛ φαίνεται να είναι πολύ προσεκτικός ακόμα και στο ποιά μουσικά cd θα συμπεριλάβει.
Παρόλα αυτά η κίνηση της Real με το This is It, αν και είχε αρκετό ρίσκο λόγω των υψηλών δικαιωμάτων, κρίθηκε πετυχημένη εφόσον όχι μόνο πούλησε μεγάλο αριθμό αυτόνομα στο περίπτερο, αλλά και διέθεσε ένα μεγάλο επίσης αριθμό στον Τηλεθεατή.
Στις αρχές Δεκέμβρη ο Μητροπάνος με επιστολή του σε εφημερίδες και περιοδικά ενημέρωνε ότι δεν προτίθεται να δώσει άδεια να κυκλοφορήσουν τα τραγούδια του με ένθεση και δωρεάν διάθεση προς το κοινό. Τις επιστολές κοινοποίησε και στις δισκογραφικές, απαγορεύοντας τους να προχωρήσουν σε συμφωνίες για ενθέσεις.
Μια εβδομάδα μετά την επιστολή αυτή, το TV Zapping βγήκε με συλλογή του.Την προηγούμενη Κυριακή το Πρώτο Θέμα βγήκε με cd του (το πρώτο από έξι!), όπως είχε κάνει και έναν χρόνο περίπου πριν, τον Δεκέμβρη του 2008.
Τι συνέβη άραγε και ο καλλιτέχνης άλλαξε στάση?