Πληθαίνουν τα άρθρα στο διεθνή τύπο για το τέλμα στο οποίο φαίνεται να έχουν φτάσει οι ψηφιακές πωλήσεις των δισκογραφικών.
Απανωτά δημοσιεύματα σε New York Times, Wall Street Journal, Wired και άλλα έντυπα ομολογούν αυτό το οποίο εδώ και μήνες έχουν διαπιστώσει τα στελέχη των δισκογραφικών – οι ψηφιακές πωλήσεις ουτε θα αντικαταστήσουν τις φυσικές, ούτε και θα μπορέσουν να καλύψουν το κομμάτι των εσόδων που τα τελευταία χρόνια έχουν χαθεί.
Τα δημοσιεύματα εξακολουθούν όμως να αποδίδουν το πρόβλημα στην πειρατεία, αγνοώντας το σημαντικότερο δεδομένο της εξίσωσης, ότι οι καταναλωτές έχουν πολύ περισσότερες επιλογές για το πως να ψυχαγωγηθούν.
Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι η αγορά των “apps” (εφαρμογών για κινητά), πρόκειται να ξεπεράσει τα πέντε δισεκατομμύρια δολλάρια, μια αγορά που πριν μερικά χρόνια ήταν ανύπαρκτη. Οι δισκογραφικές οφείλουν να αναγνωρίσουν ότι το παλιό έσοδο τους ροκανίζεται από παντού, και όσο πιο γρήγορα αναπροσαρμόσουν τη λογική τους και αρχίζουν να δίνουν παντού “all you can eat” φθηνά πακέτα, τότε σύντομα θα βρεθούν με το μεγαλύτερο από όλους τους κινδύνους – μετά την πτώση των εσόδων θα αρχίσουν να χάνουν και την αναγνωρισιμότητα και υπεραξία που έχουν οι καλλιτέχνες τους, πράγμα το οποίο είναι το μοναδικό το οποίο μπορεί να τις βγάλει από το αδιέξοδο.
Το ενδιαφέρον στοιχείο που μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα υπέρ των δισκογραφικών, έρχεται από το εξωτερικό.
Η απόφαση της Google να σταματήσει να προωθεί στα αποτελέσματα αναζήτησης αποτελέσματα τα οποία προωθούν την πειρατεία περιεχομένου, μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Για χρόνια η εταιρεία κώφευε στις εκκλήσεις δικαιούχων, και η σημερινή αλλαγή της στάσης της δεν έχει προφανώς σχέση με την πολιτική του “don’t be evil”. Αντίθετα, το εκτενές δίκτυο σχέσεων που έχει αναπτύξει με τους νομοθέτες της επιτρέπουν να έχει προώρη ενημέρωση για επερχόμενες αλλαγές, και φαίνεται ότι πλησιάζουμε ένα κρίσιμο σημείο στο οποίο οι κυβερνήσεις εκτιμούν πλέον ότι το μέγεθος της ζημιάς της πειρατείας περιεχομένου αρχίζει να έχει πολύ μεγάλες προεκτάσεις στην πραγματική οικονομία.
Σύντομα λοιπόν θα πρέπει να περιμένουμε να αρχίσει δημόσια διαβούλευση και σε άλλες χώρες για το τι θα έπρεπε οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών να κάνουν ώστε να περιορίσουν ή και να απαγορεύσουν την οποιαδήποτε διακίνηση πειρατικού περιεχομένου.
Κάτι τέτοιο δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις ισορροπίες στην Ελλάδα, καθώς ο μεν ΟΤΕ με το Conn-X, και η Forthnet από την άλλη μεριά δεν μπορεί να παραμείνουν ακίνητες μπροστά σε τέτοιες εξελίξεις – ένας εκ των δύο θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι θα προχωρήσει σύντομα στο να δημιουργήσει μεγάλες, “all you can eat” νόμιμες υπηρεσίες περιεχομένου.
Στο μεν τηλεοπτικό περιεχόμενο η Forthnet λόγω Nova θα έλεγε κανείς ότι έχει το προβάδισμα, άρα η μουσική φαίνεται να είναι το πεδίο στο οποίο ο ΟΤΕ θα πρέπει να δραστηριοποιηθεί.
Η κρίση φέρνει αλλαγές παντού, και από ό,τι φαίνεται σύντομα θα έχουμε αλλαγή φρουράς σε πολυεθνική δισκογραφική…